همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مرتضي مميز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد مرتضی ممیز از سوی بنیاد ممیز با همکاری خانه هنرمندان ایران جمعه ۲ آذر ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم ابراهیم حقیقی، مجید رجبی‌معمار، انوشیروان ممیز فرزند ممیز و توماس مارشاند گرافیست فرانسوی سخنرانی خواهند کرد.

پس از برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از اتودها و طراحی‌های مرتضی ممیز و نمایشگاهی از آثار (تایپ دیزاین و پوسترهای) توماس مارشاند طراح گرافیک فرانسه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد و تا ۸ آذر ادامه خواهد داشت.

مرتضی ممیز متولد چهارم شهریور ۱۳۱۵ در تهران متولد شد. او طراح گرافیک، تصویرگر، استاد دانشگاه بود. از او به عنوان پدر هنر گرافیک ایران یاد می‌شود. ممیز در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و سه سال بعد گواهینامه طراحی غرفه و ویترین و معماری خود را از مدرسه عالی هنرهای تزئینی پاریس دریافت کرد. او در سال‌های پایانی عمر خویش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و در سن ۶۹ سالگی روز شنبه پنجم آذر ماه ۱۳۸۴ درگذشت. پیکر مرتضی ممیز، هفتم آذرماه، تشییع و در باغبان‌کلا، کردان کرج، به‌خاک سپرده شد.

کد خبر 423224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha