دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

با انتقال رسمی 13 شرکت به تابلوی چهارم، سهام این دسته از شرکت‌ها بر اساس آیین نامه‌های موجود و در روزهای مشخصی مورد معامله قرار می‌گیرند.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، مسئولان سازمان و شرکت بورس  براساس تصمیمات اتخاذ شده 13 شرکت بورسی را از تابلوی فرعی به تابلوی چهارم منتقل کرده بودند که از این پس شرکت‌های مزبور براساس آیین نامه معاملات و در روزهای مشخصی مورد معامله قرار می‌گیرند.

بر این اساس، شرکت‌های اشتاد ایران و پارس قوطی در روز‌های شنبه، آزمایش و پیام در روز‌های یکشنبه، ایرانیت، کارتن پارس، پاک وش و شهدآب در روز‌های دوشنبه، شوکو پارس و مهرام در روز‌های سه‌شنبه، روغن نباتی جهان، سالمین و پیچک در روز‌های چهارشنبه از ساعت 8 و سی دقیقه تا 9 صبح روزهای یاد شده از امکان معامله برخور دار خواهند بود.

با انتقال 13 شرکت دیگر به تابلو غیررسمی‌ تعداد شرکت‌های حاضر در این تابلو به 109 شرکت رسیده که باید نسبت به افزایش این شرکت و اصلاح قوانین آن اقدامات لازم صورت گیرد.

حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد افزایش شرکت‌های تابلو چهارم با بیان این که بورس باید فرآیند اخراج را جدی بگیرد گفت: هیچ دلیلی ندارد که بورس و مدیریت آن تمام مشکلات شرکت‌ها و سهامداران را به تنهایی حل کند.

وی با اشاره به فرآیند حذف در بورس‌های خارجی خاطرنشان کرد: شرکتی که معامله نشده و اطلاعات مناسبی ارائه نمی‌دهد و سال‌ها نیز زیان‌ده بوده باید از بورس خارج شود همان طور که در بورس‌های خارجی این امر وجود داشته و پذیرش شرکت حذف می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی اعلام کرد: در حال حاضر برای تابلویی که اطلاع‌رسانی در آن صورت نگرفته و محدودیت دارد تاکنون کمکی به افزایش نقد شوندگی سهام و شفافیت اطلاعات صورت نگرفته و تنها تابلو چهارم نوعی تنزل درجه برای شرکت‌ها محسوب شده است.

این کارگزار بورس با تأکید بر این که مکانیزم تابلو چهارم باید تغییر کرده و قوانین آن اصلاح شود ادامه داد: طبق آیین‌نامه تابلو چهارم معاملات این تابلو گزارش نشده و طبق آن هر سهمی‌ هفته‌ای یک بار معامله می‌شود که با توجه به تجربه چند ماه اخیر آیین‌نامه آن باید اصلاح شده و تغییر کند.

کد خبر 42290

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز