همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد که تا چند سال دیگر هر مرکز آموزشی نسبت به برگزاری آزمون مستقل برای پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد.

مجتبي شريعتي نياسر

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در جمع معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه هفت کشور، با اشاره به مبحث حذف کنکور گفت: کنکور باید به صورت متمرکز حذف شود؛ اما فرایند حذف زمانبر است و باید برای آن برنامهریزی کرد.

دکتر شریعتی نیاسر ادامه داد: در اولین مرحله با کاهش فشار روانی برگزاری کنکور متمرکز برای سال آینده، با هماهنگیهای صورت گرفته به‌زودی رشتههای کممتقاضی را از رشتههای پرمخاطب تفکیک میکنیم. با این اقدام رشتههای بدون آزمون از رشتههای با آزمون جدا خواهند شد تا داوطلبان بتوانند مستقیماً نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال آینده تعدادی از رشتههای بدون آزمون از کنکور حذف خواهد شد، گفت: این سیاست در سالهای گذشته هم پیگیری شده است؛ با این تفاوت که در سالهای گذشته امکان شرکت در کنکور نیز برای آن رشته‌ها وجود داشته است.

وی ادامه داد: پیشبینیها حاکی از این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت پشت کنکوری تا سالهای آینده دیگر احساس نیاز به کنکور نخواهند داشت و این روند نهایتاً به حذف کنکور متمرکز منجر خواهد شد و هر مرکز آموزشی میتواند برای دانشجو مستقلاً آزمون ورودی برگزار کند.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: هم اکنون در همه استانها با کاهش داوطلب روبرو هستیم، اما بررسیها نشاندهنده آن است که در ۱۰ سال آینده، مجدداً آمار داوطلبان سیر صعودی پیدا کند.

دکتر شریعتی نیاسر با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار مرکز دانشگاهی در سطح کشور، اظهار داشت: هر کدام از دانشگاهها باید به مأموریتشان توجه کنند و در همان محور و در حوزه خود فعالیت کنند.

دکتر شریعتی بیان کرد: بعضی از دانشگاهها مطابق استانداردهای ما نیست که با سیاستهای طرح آمایش ساماندهی میشوند و در مأموریت خود رشد پیدا میکنند.

  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم
کد خبر 422695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha