همشهری آنلاین: کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال ۱۳۹۶ نوزده درصد است.

منصور كبگانيان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر منصور کبگانیان در جلسه ۱۱۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در ادامه اشاره به گزارش ارائه شده توسط مرکز آمار ایران درباره نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: البته حدس می‌زنیم رقم واقعی بییشتر از این است، چون کارشناسان مرکز آمار ایران، اشتغال حتی برای یک ساعت در هفته را نشانه شاغل بودن فرد می‌دانند که به نظر می‌رسد این معیار دقیق نیست.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛  وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی هم در جلسات آینده گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به نگرانی‌های پیش آمده در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،  اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بر روی این موضوع تمرکز کرده‌اند و گزارش‌های متعدد در این زمینه با استفاده از سایر داده‌ها راستی‌آزمایی می‌شود.  به همین منظور چند دستگاه موظف شده‌اند تا آمار خود را در این زمینه ارائه کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگری که در این زمینه مورد توجه ستاد است، اشتغال فارغ‌التحصیلان در رشته تخصصی خودشان است.

  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر 422685
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha