همشهری‌آنلاین: سنندجی گفت:طبق استانداردهای تعریف شده و براساس طرح جامع، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.در صورتی که ناوگان اتوبوسرانی ۶ هزار دستگاه اتوبوس دارد که ۳ هزار دستگاه آن فرسوده است.

اتوبوس

پیمان سنندجی در گفت‌وگو با شهرنوشت اظهار کرد: متاسفانه در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اتفاق جدیدی رخ نداده و روز به روز نه تنها اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان نمی‌شود، بلکه به تعداد اتوبوس‌های فرسوده شهر نیز اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این‌که در شرایط موجود نرخ اتوبوس‌ها به شدت افزایش یافته است، عنوان کرد: به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده‌ایم شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم اتوبوس‌های دست دوم را وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم، قطعاً شرایط آن‌ها بسیار بهتر از اتوبوس‌های فرسوده خواهد بود.

او تصریح کرد: واردات خودروهای سنگین دست دوم مانند تریلر و کامیون توسط وزارت صنعت انجام می‌شود و در سال‌های ۶۸ و ۶۹ نیز تعدادی اتوبوس دست دو وارد کشور شده است. اگر بتوانیم اتوبوس‌های نو را جایگزین ناوگان فرسوده کنیم که اتفاق بسیار خوبی است، اما در شرایطی که امکان این امر فراهم نیست اتوبوس‌های دست دوم با شرایط سنی خاص، گازسوز یا هیبریدی مشکل اتوبوسرانی را تا حدودی رفع می‌کنند.

به گفته سنندجی موضوع واردات اتوبوس‌های دست دوم در حد پیشنهاد بوده و هنوز موافقت و مخالفتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با آن نشده‌است.

کد خبر 422631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =