شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران از انعقاد قرارداد تبدیل گاز متان زباله‌ها به برق خبر داد.

2g

به گزارش ایسنا، عبدلی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین ۹۰۰۰ تن پسماند شهری تولید می‌شود، گفت: ۶۵۰۰ تن زباله شهری از ایستگاه‌های میانی به آرادکوه منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۳۰۰ تن زباله ارزشمند است که توسط پیمانکاران به صورت تفکیک شده جمع‌آوری می‌شود.

عبدلی با بیان اینکه ۳۰۰ تن زباله‌های شهرهای اطراف تهران است، گفت: ۲۰۰ تن زباله پزشکی و صنعتی است.

وی گفت: حدود ۴۰ تا ۴۲ هزار تن نخاله ساختمانی در شهر تهران جمع‌آوری می‌شود، ‌ تصریح کرد: در سال‌های گذشته که ساخت و ساز رونق داشت این مقدار به ۱۰۰ هزار تن نیز رسیده بود.

عبدلی با بیان اینکه ۲۵ هزار تن از نخاله‌ها به این مرکز منتقل می‌شود، ‌ گفت: ۵۰۰۰ هزار تن به آرادکوه و ۱۰ هزار تن نیز به گودهای اطراف تهران منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار مخزن جمع‌آوری زباله در تهران وجود دارد، ادامه داد: ۲۲ پیمانکار طرح تفکیک زباله خشک را برعهده دارند که فرایند جذب و کنترل آنها با مناطق است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه با کمک بازرسی و حراست شهرداری توانستیم سیستم صورت وضعیت الکترونیک پیمانکاران را ایجاد کنیم، گفت: این سیستم یکی از روش‌های موثر در راستای شفاف‌سازی مالی و نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران مناطق و نواحی است و امید است از دی ماه این پرداخت‌ها الکترونیکی شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ سال است که زباله‌های تهران به‌ آرادکوه منتقل می‌شود و بالای چندین مترمکعب زباله در آنجا وجود دارد که گاز متان تولید می‌کند تصریح کرد: قراردادی به امضاء رسیده است که از این گاز، برق تولید شود که امیدواریم علاوه بر جذب درآمد پایدار، این گازها ساماندهی شود تا شهرداری مشمول جرایم قراردادهای بین‌المللی نشود.

عبدلی با بیان اینکه زباله سوز ۳۲۰۰ تنی قدرت تبدیل زباله به برق را دارد، گفت: زباله‌هایی وجود دارند که نه می‌توان آنها را دپو کرد و نه می‌توان آنها را به کمپوست تبدیل کرد. در همین راستا اسفندماه سال گذشته فراخوان زباله‌سوز را منتشر کردیم که ۴۰ شرکت اعلام آمادگی کردند و از این میان پنج شرکت انتخاب شدند و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در حال بررسی شرایط مالی و حقوقی است تا بتوانیم قرارداد زباله‌سوز ۳۲۰۰ تنی را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع پسماند در حال به ثمر نشستن است، ‌ افزود: با برگزاری مناقصه، شرکتی که مطالعات را انجام می‌دهد شناسایی خواهد شد.

عبدلی در ادامه با اشاره به لزوم جمع‌آوری پسماند از مبدا گفت: اپلیکیشن جمع‌آوری زباله‌های تثبیت شده منازل در برخی مناطق به صورت پایلوت انجام شده و در صورت موفقیت به سطح شهر تهران تسری پیدا می‌کند.

کد خبر 422420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha