دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: چین اعلام کرد تعداد کاربران آنلاین کشور با رشد عظیمی روبرو بوده و به 210 میلیون نفر رسیده است.

خبرگزاری شین‌هوا با  اعلام این خبر افزود که بزودی تعداد کاربران اینترنت در چین از آمریکا پیشی خواهد گرفت و بطور حتم این امر در سال 2008 تحقق پیدا خواهد کرد.

تعداد کاربران اینترنت در آمریکا در حال حاضر 215 میلیون نفر است که 93 درصد از آنها در منزل به اینترنت متصل هستند و از این تعداد 75 درصد آنلاین هستند. در حالیکه بسیاری از کاربران چینی از طریق کافی‌نت‌ها و مراکز دولتی به اینترنت متصل می‌شوند و به دلیل درآمد کم، توانایی خرید و استفاده از اینترنت در منزل را ندارند.

طبق گزارش شین‌هوا، نرخ آنلاینی‌ها در چین 16 درصد است که همسان اواسط دهه نود در آمریکا است و به همین دلیل، آمریکایی‌ها معتقدند که چینی‌ها 15 سال از این کشور عقب هستند. هرچند این عقیده آمریکایی‌ها به ظاهر صحیح به نظر می‌رسد ولی زمان لازم برای پر کردن این فاصله، مسلما 15 سال نخواهد بود و چینی‌ها موفق خواهند شد بسیار سریع‌تر، این فاصله را پر کنند.

رشد سطح درآمد سالانه مردم، تغییر فرهنگ و رشد تکنولوژی در این کشور و همچنین لزوم استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای تجارت بین‌المللی و کسب درآمد در تمامی مشاغل باعث می‌شود روزانه تعداد بسیاری از چینی‌ها به فراگیری علم روز روی آورده و بستر لازم برای دسترسی به اینترنت را برای خود فراهم کنند.

سال گذشته در چنین روزهایی شین‌هوا  طی خبر مشابهی تعداد کاربران اینترنت در این کشور را 137 میلیون نفر اعلام کرد که در طی یکسال با 53 درصد رشد این تعداد به 210 میلیون نفر رسیده است. تنها 16 درصد از این افراد، که عموما شرکت‌ها هستند، به صورت آنلاین به اینترنت متصل هستند و مابقی از کافی‌نت‌ها و مراکز عمومی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. دولت چین نیز با تهیه زیر ساختار مناسب مخابراتی و با استفاده از فیبر نوری اقدام به  سرویس‌دهی اینترنت برای حجم عظیمی از مردم کرده است و چنانچه مردم این کشور تمایل داشته باشند می‌توانند با هزینه کم، از سرویس‌های پر سرعت استفاده کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از چینی‌ها اینترنت را بر روی گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 42228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز