شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

زینب زینال‌زاده-خبرنگار: «زیرگذر» تنها گزینه عبور و مرور مطمئن عابران پیاده نیست.

پل كريم خان

در برخی از نقاط به دلیل محدودیت‌های محیطی اجرای زیرگذر عملی نشده و عبور و مرور عابران به‌شکل هوایی انجام می‌شود. گذرگاهی که برقی نبودن بعضی از آنها عابران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. پل عابرپیاده خیابان کریمخان زند، روبه‌روی داروخانه «13 آبان» نمونه‌ای است که عابران ترجیح می‌دهند به جای بالا رفتن از پله‌ها، پل را دور بزنند و مسیر خودشان را طولانی کنند تا به داروخانه 13 آبان برسند.  

داروخانه 13‌آبان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین داروخانه‌های تهران و حتی ایران است که علاوه بر پایتخت‌نشینان، شهروندانی از سراسر کشور برای تهیه داروهایشان به آن مراجعه می‌کنند و برقی نبودن پله‌های این پل عابرپیاده گلایه‌هایی را به همراه دارد. سن و سال زیادی ندارد اما به دلیل بیماری «‌ام اس» بالا رفتن از پله برایش سخت است. خودش را «لیلا مشهدی» معرفی می‌کند و می‌گوید: «3 سال است که به بیماری ام.اس مبتلا هستم و هر ماه برای دریافت داروهایم باید به داروخانه 13 آبان بیایم.

بالا رفتن از پله‌های پل عابر برایم سخت و مجبورم با خودرو مسافت طولانی را طی کنم و از میدان هفتم‌تیر دور بزنم و خودم را به داروخانه برسانم. علاوه بر طولانی شدن مسافت، هزینه اضافی هم بابت این چند متر باید بپردازم. برای رسیدگی به این مشکل سراغ شورایاری محله رفتم و از آنها خواستم موضوع مکانیزه شدن این پل را پیگیری کنند، اما تاکنون‌ کاری انجام نداده‌اند.»  علاوه بر بیماران و مراجعان داروخانه 13 آبان، خود اهالی هم برای گذر از لاین شرقی‌ـ غربی به لاین غربی‌ـ شرقی خیابان کریمخان زند مشکل دارند.

«جمشید رحمانی‌پناه» عضو شورایاری منطقه می‌گوید: «سالمندان برای عبور و مرور در این بخش از منطقه با مشکل مواجه هستند. این پل عابرپیاده از معابر پر تردد است و براساس ضوابط شهری باید مکانیزه شود. این موضوع را بارها در جلساتی که با حضور مدیران شهری منطقه برگزار شده مطرح کردیم، اما تاکنون‌ ترتیب اثر نداده‌اند.» یکی از متصدیان داروخانه 13آبان هم بر این ‌باور است که مکانیزه شدن این پل ضروری است. او می‌گوید: «بارها شاهد افت فشار سالمندان و بیماران روی پل عابرپیاده بوده‌ایم. بیماران و سالمندان به دلیل شرایط جسمی‌شان از پله‌ها که بالا می‌روند دچار تپش قلب و افت فشارخون می‌شوند و متأسفانه صدمات جسمی می‌بینند. مدیران شهری باید به حساسیت این نقطه واقف باشند و مکانیزه کردن این پل را در دستور کارشان قرار دهند.»

  • تأکید عضو شورای شهر

مکانیزه شدن این پل آنقدر حائز اهمیت است که «زهرا ‌نژادبهرام» در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران آن را مطرح می‌کند و می‌گوید: «مکانیزه نبودن پل عابرپیاده‌ روبه‌روی داروخانه 13آبان دشواری و مشکلات زیادی برای اقشار مختلف به‌ویژه معلولان، بیماران و سالخوردگان ایجاد کرده است و از شهردار تهران می‌خواهم تا به این موضوع رسیدگی کند و این پل در اسرع وقت مکانیزه شود.» 

  • پل آماده برقی شدن است

26 پل عابرپیاده در منطقه نصب شده است که 20 پل معمولی و 6 پل مکانیزه هستند. «ولی نجاتی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه در گفت‌وگو با همشهری محله با تأیید گلایه‌های اهالی و شورایاران می‌گوید: «مطالبه اهالی توسط شورایاران مطرح شده است و از تحقق دیر هنگام آن، شرمنده‌ایم و بنده عذرخواهی می‌کنم.» او با بیان اینکه تجهیزات مکانیزه شدن پل عابرپیاده ‌روبه‌روی داروخانه 13آبان خریداری شده است، می‌گوید:

«عرشه جدید پل نصب شده و به‌زودی با انتخاب پیمانکار، کارهای مکانیزه شدن این پل شروع می‌شود و بهمن ماه،شهروندان می‌توانند از پل مکانیزه استفاده کنند.» نگهداشت پل‌های عابرپیاده برعهده اداره زیباسازی است که «علیرضا سعادتی» رئیس زیباسازی شهردار منطقه می‌گوید: «بازرسی فنی از پل‌های عابرپیاده به‌شکل مستمر و روزانه انجام می‌شود و در صورت وجود نقص، مأموران در کمترین زمان اقدام به رفع آن می‌کنند.» شهروندان اگر معایبی در پل‌های عابرپیاده مشاهده می‌کنند می‌توانند به سامانه 137 و 1888 گزارش دهند.

کد خبر 422238

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha