مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران اعلام کرد به شهروندانی که عوارض نوسازی خود را به موقع پرداخت کرده‌اند جوایزی اهدا می‌کند.

به گزارش مهر، حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران‌ با بیان این مطلب که جوایز مراسم قرعه‌کشی عوارض نوسازی سه‌شنبه (2بهمن) به برندگان خوش‌شانس واگذار می‌شود، اظهار کرد: اعطای جایزه ویژه علاوه بر 10 درصد جایزه خوش حسابی از میان 350 هزار شهروندان تهراین که تا تاریخ سی‌و یکم شهریور ماه امسال تمامی بدهی و چهار قسط عوارض نوسازی خود را پرداخت کرده بودند، قرعه‌کشی و جوایز ویژه‌ای اختصاص یافت.

وی افزود: این مراسم که با حضور شهردار تهران و نماینده دادستانی و شهروندان تهرانی برگزار شد، 22 دستگاه پراید، یک‌هزار سکه تمام بهار آزادی و یکصد وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی موسسه اعتباری شهر در بین شهروندان خوش حساب تهرانی قرعه کشی شد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران به دنبال کسب درآمدهای پایدار است و با فرهنگ‌سازی می‌توان بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را پایدار کنند.

وی با اشاره به این که حدود 80 درصد درآمدهای تهران منوط به ساخت و ساز که درآمدی ناپایدار محسوب می‌شود، است، گفت: با تصویب طرح جامع پایدار درآمد شهرداری در شورای شهر تهران پیش‌بینی می‌شود، سالانه 50 درصد به درآمدهای پایدار شهرداری افزوده شود.

پورزرندی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه نگاه تعاملی که بین شهرداری و شهروندان تهرانی به وجود آمده است، می‌توان انتظار داشت که شهروندان تهرانی با پرداخت به موقع عوارض به کمک مدیریت شهری بیایند.

وی اضافه کرد: با پرداخت به موقع عوارض می‌توان خدمات رسانی شهرداری به شهروندان تهرانی افزایش می‌یابد.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران درباره برگزاری مراسم قرعه کشی عوارض نوسازی و اثرات آن، تاکید کرد: از آنجا که این مراسم برای اولین بار برگزار می‌شد، با استقبال خوبی از سوی شهروندان تهرانی روبرو شد و بر اساس تدابیر شهردار تهران این کار برای سال آینده باز هم ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود استقبال شهروندان تهرانی برای پرداخت به موقع عوارض در نوسازی کسب و پیشه و پسماند رشد چشمگیری داشته باشد.

پورزرندی اضافه کرد: از آنجا که بیش از 80 درصد درآمدهای شهرداری‌ها در بسیاری از شهرهای جهان پایدار است، انتظار می‌رود با فرهنگسازی‌ها و برنامه‌هایی که از سوی شهرداری در حال اجراست، درآمدهای شهرداری بیش از پیش به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند.

وی عنوان کرد: ما باید بپذیریم که مالیات‌های محلی (عوارض) اساس درآمدهای پایدار محسوب می‌شود و راهکارهای مناسب دیگری جهت تامین منابع مالی و نیز کمک دولت پیش‌بینی شود.

کد خبر 42188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز