همشهری آنلاین: در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی فلزات گرانبها هر انس طلا ۱۲۲۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته ۷.۶ دلار کاهش داشته است.

به گزارش فارس‌ به نقل از کیت‌کو، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی فلزات گرانبها هر انس طلا 1221 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 7.6 دلار پایین‌تر بوده است.

قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماهه گذشته این فلز 28.8 دلار بالاتر و در مقایسه با متوسط قیمت یکسال گذشته آن 55 دلار پایین‌تر بوده است. قیمت نقره نیز 3 سنت کاهش یافت و 14.39 دلار قیمت‌گذاری شد. پلاتین تنها عنصری بود که در معاملات امروز رشد قیمت را تجربه کرد و با 2 دلار افزایش به 832 دلار در هر انس رسید. پالادیوم نیز 6 دلار ارزان شد و 1072 دلار قیمت‌گذاری شد.

به گزارش رویترز، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای بین‌المللی به بالاترین میزان در 10 هفته گذشته رسیده است که همین امر اصلی‌ترین دلیل کاهش افت قیمت طلا در بازار محسوب می‌شود. از طرف دیگر سرمایه‌داران مجددا در جال بازگشت به سمت بازارهای بورس هستند.

باب هبرکورن کارشناس ارشد موسسه RGO می‌گوید با توجه به افزایش ارزش دلار طلا به سختی می‌تواند بالا برود.

وی ادامه داد: علی‌رغم نوسانات اخیر بازارهای بورس و اینکه قیمت طلا همچنان کم است به این نتیجه می‌رسیم که سرمایه‌ها به جای طلا به سمت دلار می‌رود چرا که چشم‌انداز نرخ بهره آن مثبت است.

کد خبر 420542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha