همشهری آنلاین: متخصص پوست و مو گفت: توصیه می‌شود افرادی که از قبل زمینه حساسیت‌های پوستی دارند با شروع فصل پاییز، از مرطوب‌کننده‌ها بیشتر استفاده کنند.

محمد ایمانی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: فصل پاییز شروع فصل خشکی هواست که این موضوع ارتباط مستقیمی با خشکی پوست دارد که اگزماهای پوستی هم رابطه زیادی با خشکی پوست دارند و افرادی که پوست خشک دارند بیشتر در معرض اگزماهای پوستی قرار دارند.

وی افزود: توصیه می‌شود افرادی که از قبل زمینه حساسیت‌های پوستی دارند با شروع فصل پاییز استفاده از مرطوب کننده‌ها را بیشتر کرده و شستشوی پوست با صابون‌های خاص گلیسیرینه را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

ایمانی ادامه داد: مصرف میوه و سبزی نیز می‌تواند به کاهش خشکی پوست کمک زیادی کند؛ در مواقعی با رعایت همین نکات ساده می‌توان از بروز اگزما پیشگیری به عمل آورد.

متخصص پوست و مو گفت: اگزما در واقع نوعی حساسیت است که شروع آن با نوعی پوسته ریزی و ادامه آن با دانه‌های آبدار است که پس از مدتی پوست حالت چرمی به خود می‌گیرد، آب برای پوست مبتلا به اگزما ضرری ندارد اما ترکیبات شوینده‌ها باید به گونه‌ای باشد که پوشت را خشک نکند این افراد باید از شوینده‌های غیرصابونی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف برخی مواد غذایی باعث تشدید اگزما می‌شود، افزود: پیدا کردن این ماده غذایی حساسیت‌زا با خود فرد است که باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهد.

کد خبر 420333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha