همشهری آنلاین: جنجال بر سر دستکاری خودروهای دیزلی در آلمان هم‌چنان ادامه دارد.

جریمه ۸۰۰ میلیون یورویی برای شرکت خودروسازی آئودی

پس از جریمه هنگفت شرکت خودروسازی فولکس‌واگن، اکنون شرکت آئودی نیز ناگزیر به پرداخت جریمه‌ای سنگین شده است. پرداخت این جریمه نیز به معنی پایان پرونده نیست.

به گزارش دويچه وله، در ارتباط با جنجال مربوط به دستکاری در موتورهای دیزلی، شرکت آئودی نیز باید ۸۰۰ میلیون یورو جریمه بپردازد. مسئولان شرکت آئودی پرداخت این جریمه را پذیرفته‌اند. خبر مربوط به پرداخت این جریمه از سوی شرکت فولکس‌واگن به اطلاع رسانه‌ها رسیده است. باید یادآور شد که شرکت خودروسازی آئودی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت بزرگ فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید.

خبر پرداخت جریمه توسط شرکت آئودی روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) در رسانه‌های آلمان منتشر شد. میزان این جریمه از سوی دادستانی مونیخ تعیین شده است.

  • واکنش مسئولان آئودی

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت فولکس‌واگن، شرکت خودروسازی آئودی با پرداخت جریمه تعیین شده موافقت کرده است. این در حالی است که یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه فولکس‌واگن، یعنی شرکت خودروسازی پورشه نیز با اتهام مشابهی روبه‌رو است.

بیش از ۳۰ درصد سهام شرکت پورشه نیز در اختیار شرکت فولکس‌واگن قرار دارد. لازم به یادآوری است که درآمد خالص شرکت پورشه در سال جاری بین دو و نیم تا سه و نیم میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.

موضوع جنجال بر سر خودروهای دیزلی شرکت فولکس‌واگن و شرکت‌های خودروسازی وابسته به آن مربوط به نرم‌افزاری می‌شود که در این خودروها نصب شده‌اند. این نرم‌افزار عملا میزان تصاعد گازهای سمی را نازل‌تر از سطح واقعی آن نشان می‌دهد.

دادستانی مونیخ اعلام کرده است که به‌رغم پذیرش پرداخت این جریمه از سوی شرکت آئودی، پرونده بررسی تخلفات این شرکت هم‌چنان باز می‌ماند. بر اساس اطلاعاتی که از سوی دادستانی مونیخ منتشر شده، جریمه یاد شده عملا پیگیری حقوقی شکایت از ۲۰ نفر از مسئولان این شرکت را منتفی نمی‌کند.

رئیس پیشین شرکت خودروسازی آئودی، روپرت اشتادلر یکی از کسانی است که متهم هستند خودروهایی با این نرم‌افزار را در بازار به طور غیرقانونی به‌فروش رسانده‌اند.

کد خبر 419324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha