همشهری آنلاین: پرستاری که متهم به کشتن بیش از ۱۰۰ بیمار در دوران فعالیت خود است، در بزرگ‌ترین محاکمه یک قاتل زنجیره‌ای در آلمان پس از جنگ مقابل میز قاضی قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، نيلز هوگل 41 ساله تا امروز به جرم كشتن ده‌ها بيمار حدود 10 سال را پشت ميله‌هاي زندان گذرانده و حالا متهم است كه با دادن مقادير زياد دارو به قربانيان مي‌خواسته آنها را در لحظه‌هاي آخر به زندگي بازگرداند. بازماندگان بيماران كشته‌شده منتظرند سخنان پرستار قاتل را از انگيزه‌هاي خود در صحن دادگاه بشنوند.

اين محاكمه در دادگاه اولدنبورگ در شمال آلمان برگزار مي‌شود و دست‌كم تا ماه مي 2019 طول مي‌كشد. هوگل كه به حبس ابد محكوم شده، پيش‌تر به قتل چند بيمار اعتراف كرده است. كارآگاهان پليس معتقدند او دست‌كم 36 نفر را در دوران فعاليت در بيمارستاني در اولدنبورگ به قتل رسانده و حدود 64 نفر را هم بين سال‌هاي 2000 تا 2005 در كلينيكي نزديك دلمنهورست كشته است.

125 نفر از اقوام و خويشان بيماران كشته‌شده و نزديك به 80 روزنامه‌نگار در نخستين جلسه محاكمه پرستار قاتل شركت مي‌كنند. گفته مي‌شود قبر بيش از 130 قرباني پرونده هوگل نبش شده كه بزرگ‌ترين پرونده در نوع خود در تاريخ آلمان است.

اين پرستار سال 2005 هنگام تزريق دارو به يك بيمار دستگير و سال 2008 به جرم اقدام به قتل به هفت سال زندان محكوم شد. قربانيان اين پرستار بين 34 تا 96 ساله بودند.

کد خبر 420512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha