همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت عشق مردم به اما حسین (ع) در عاشورا شعله‌ورتر می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد پس از پایان جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران ملت ایران را متولی انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های آینده دانست و گفت: عشق پاک این مردم به امام حسین (ع) در همه ایام شعله‌ور است و در عاشورا شعله‌ورتر می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: ملت عزیز ما امروز پرچمدار فرهنگ حسینی و فرهنگ انسان ساز عاشورا، و از جهات گوناگون الگوست.

رئیس جمهور عاشورا را یک اوج بی بدیل برای رساندن انسان ها به قله های کمال دانست و تصریح کرد: عاشورا یک مکتب کامل برای زندگی سعادتمند و حیات آفرین، و استمرار آن نیز در انتظار قیام آخرین است.

آقای احمدی نژاد گفت: ملت ایران هم اکنون برای برهم زدن نظام های طاغوتی در جهان و نظام های مبتنی بر خودخواهی، زور و چپاولگری، و نیز برپایی عدالت، محبت و خداپرستی جلودار عالم بشری است.

رئیس جمهور خود را قطره ای از اقیانوس بیکران ملت ایران دانست و گفت: خدا را شکر می کنم که غرق در این زلال هستم، غرق در مردمی که عشق به امام حسین (ع) و فرهنگ حسینی را در همه دوران در دلهایشان دارند.

وی افزود: مردم ما با عشق به امام حسین به دنیا می آیند، با عشق امام حسین زندگی می کنند و خوشی ها و غم‌ها و اوج عشقشان، عشق به امام حسین و فرهنگ عاشوراست.

رئیس جمهور به فعالیت‌های خودجوش مردم در ایام عاشورا اشاره و تصریح کرد: همه این کارها را مردم خودشان انجام می‌دهند و در هیچ جای دنیا نمی بینیم که ملتی بر اثر عهدی که با خدا دارد و ارتباطی که با امامت و ولایت برقرار کرده است به صورت خودجوش متولی عظیم ترین کار فرهنگی باشد، فرهنگی که در هیچ جغرافیایی نمی گنجد و متعلق به همه افراد بشر است.

احمدی‌نژاد فرهنگ حسینی را قابل گنجاندن در هیچ مقطع زمانی ندانست و گفت: این فرهنگ متعلق به همه عرصه ها و تنها راه نجات است و می بینید که چگونه در همه جا از خانه و محله تا اداره و کارخانه جا افتاده است چون چنین فرهنگی در دل و جان مردم جای دارد.

رئیس‌جمهور افزود: بعد از عاشورا، نیمه شعبان است که مردم به شدت خود را به آن وابسته می دانند و متولی کارهای مربوط به گرامیداشت آن هستند و خوشبختانه هرچه زمان هم می گذرد می بینیم که از غنا و عمق و گستره بیشتری برخوردار می شود.

آقای احمدی نژاد گفت: من به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ ملت ایران، به دلیل چنین عشقی، هم افتخار می کنم و هم تشکر.

رئیس‌جمهور در ادامه همه دستگاه های اجرایی از جمله وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور، استانداری‌ها و نیروی انتظامی توصیه کرد همراه و در کنار مردم باشند و راه را باز کنند.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که توصیه شما به عزاداران حسینی در ایام سوگواری ماه محرم چیست گفت: اینکه بخواهم به ملت ایران توصیه ای کنم جایی ندارد زیرا ملت ایران، پیشتاز است و ما در عقب غافله ملت ایران به عنوان یک خادم این کاروان حرکت می‌کنیم.

وی افزود: ملت ما می‌داند چه کند و صدها سال است که این شور و عشق را در دلش حفظ، و نسل به نسل آن را منتقل کرده است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: مادران ما فرزندانشان را با یاد و نام امام حسین (ع) و فرزندانش شیر می‌دهند و عشق به اهل بیت، امام حسین و این راه را در جان آنان نهادینه می‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید در کنار ملت ایران باشیم گفت: من دیده‌ام که بعضی‌ها دقت ندارند و موضعی می‌گیرند که گویا در نقطه مقابل مردمند و مرتب ایراد می گیرند.

وی افزود: بالاخره مردم به زبان خودشان، با دریافت خودشان، ادبیات خودشان و با سنت‌های محلی خود، همه دنبال یک حرف و پیامند و آن انتقال پیام نهضت حسینی است.

رئیس جمهور با توصیه به دستگاه های اجرایی مبنی بر کمک به مردم در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: ادارات برق، مخابرات، گاز، آب و اگر کسری هست وزارت بازرگانی بروند، بشتابند و به این حرکت مردمی کمک کنند.

وی افزود: افتخاری بالاتر از این نیست که انسان در خدمت ملتی باشد که افتخار همه عالمیان است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه علما مردم را راهنمایی می‌کنند و مردم ما هم مردم فهیمی هستند گفت: مردم ما نیازی ندارند که کسی به آنان بگوید چه کنند و چه نکنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در طول صدها سال این حادثه عظیم را گرامی داشته و به پیش برده اند گفت: علمای فرهیخته ما هم همیشه پیشاپیش مردم، در کنار آنان و همدل با مردم هستند و اگر جایی لازم باشد تذکر می‌دهند.

احمدی نژاد افزود: هنر دستگاه‌های دولتی چه کشوری، چه لشکری و چه انتظامی این است که در کنار مردم باشند، راه را باز کنند، موانع را بردارند و اجازه دهند مردم کار خودشان را در این حادثه عظیم انجام دهند.

وی گفت: ما مطمئنیم که مردم ما نقش خودشان را به بهترین وجهی ایفا خواهند کرد و موجب افتخار خواهند شد.

کد خبر 41927

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز