سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرنولد کاپلسن که فیلم‌های برنده اسکار و تحسین‌شده «جوخه» و «فراری» را در کارنامه تهیه‌کنندگی خود داشت، در ۸۳ سالگی از دنیا رفت.

آرنولد کاپلسن تهیه کننده هالیوود

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، خبر مرگ كاپلسن را روز دوشنبه آن كاپلسن تاييد كرد؛ همسر و شريك تجاري تهيه‌كننده هاليوودي در 42 سال اخير. آقاي كاپلسن كه از دهه 1970 تا اوايل سال‌هاي 2000 در عرصه سينما فعال بود، در خانه خود در بورلي هيلز كاليفرنيا درگذشت. او از 2007 تا سپتامبر امسال عضو هيات مديره شركت سي‌بي‌اس و دوست نزديك سهامدار اصلي آن يعني سامنر ردستن بود.

كاپلسن پس از پايان تحصيل در رشته حقوق دانشگاه نيويورك، در حوزه وكالت پرونده‌هاي حقوقي صنعت سرگرمي مشغول كار شد و اندكي بعد با همكاري همسر آينده‌اش آن، شركت پخش فيلم اينتر-اوشن را در 1972 راه انداخت. او با ورود به حوزه توليد و پخش فيلم‌هاي مستقل نامي براي خود دست و پا كرد و در دهه 1980 سهمي اساسي در توليد فيلم‌هاي موفق «جوخه» اليور استون (برنده اسكار بهترين فيلم) و «فراري» اندرو ديويس (برنده اسكار بازيگر مرد مكمل) داشت.

از ديگر فيلم‌هاي مهم كارنامه كاپلسن مي‌توان به «فروپاشي» جوئل شوماخر و «هفت» ديويد فينچر اشاره كرد. فيلم اخير با بازي برد پيت و مورگان فريمن با 33 ميليون دلار توليد شد و 327 ميليون دلار در دنيا فروخت. ضمن اينكه اسكار بهترين تدوين را هم به «آپولو 13» باخت اما بي‌ترديد موفق‌ترين فيلم او در مقام تهيه‌كننده «جوخه» بود كه 140 ميليون دلار فقط در آمريكاي شمالي فروخت و سه جايزه اسكار ديگر از جمله بهترين كارگردان را برد.

کد خبر 418704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha