سرمایه‌گذاران در بورس تهران روز سه‌شنبه 25 دی، 52 میلیون سهم خودرو را خریدند.

به گزارش همشهری، مبادلات بورس تهران در حالی انجام شد که سهام شرکت‌های خودرو با استقبال سهامداران مواجه شد به طوری که تا پایان مبادلات 52 میلیون سهم شرکت‌های خودرویی توسط یک هزار و 50‌نفر خریداری شد.

در این روز، 612 نفر 2/38 میلیون سهم شرکت سایپا را خریداری کردند و این شرکت در صدر جدول مبادلات بورس جای گرفت. همچنین 8/7 میلیون سهم پارس خودرو توسط 197 نفر و 7/7 میلیون سهم شرکت زامیاد توسط 240 نفر خریداری شد

از طرف دیگر سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید در فهرست خرید سرمایه‌گذاران قرار گرفت و تا پایان مبادلات 526 تقاضا برای خرید 22 میلیون سهم این شرکت در کارگزاری‌ها به ثبت رسید.

این در حالی بود که صف خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز با 85 تقاضا از مرز 36 میلیون سهم فراتر رفت. شرکت فولاد مبارکه اصفهان از روز دوشنبه دوباره با اقبال بازار مواجه شده است.

همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، گل‌گهر و کالسیمین و توسعه معادن روی از جمله شرکت‌هایی بودن که در جدول تقاضای بازار جای گرفتند.

شاخص‌ها

شاخص بورس تهران (سود نقدی و قیمت) دیروز با 229 واحد افزایش به 36 هزار و 351 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (شاخص کل) هم با 64 پله صعود در محدوده 10 هزار و 156 واحد ایستاد.

در این میان شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و توانستند تا پایان مبادلات 16 واحد شاخص را افزایش دهند.

شرکت‌های پتروشیمی خارک، سایپا و فولاد خوزستان نیز از جمله شرکت‌هایی بودند که زمینه‌های رشد شاخص را فراهم کردند و در مجموع 20 واحد شاخص را بالا کشیدند.

شاخص‌های صنعت، تابلوی اصلی، تابلوی فرعی هم به ترتیب با 51، 93 و 18 واحد افزایش به کار خود پایان دادند.

کد خبر 41831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز