گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی از افزایش موج استقبال سرمایه‌گذاران از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تولید‌کننده سیمان و خودروسازی حکایت دارد.

به گزارش همشهری، ظرف 10روز نخست زمستان امسال، بیشترین رشد قیمت سهام را سهامداران سرمایه‌گذاری صنعت و معدن شاهد بوده‌اند.

در این مدت ارزش هر سهم این شرکت سرمایه‌گذاری 34درصد افزایش یافت. سهام 2شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت و بوعلی هم در دوره یاد شده به ترتیب 30 و12درصد رشد کرد.

اما در عین حال روی موج سهام سیمان نیز، ارزش حق تقدم سیمان فارس و خوزستان و سهام سیمان شاهرود و سیمان بهبهان روبه صعود حرکت کردند.

ارزش سهام و حق تقدم هر 3شرکت یاد شده ظرف روزهای نخست زمستان امسال بیش از 10 درصد افزایش را تجربه کرد.

طبق این گزارش سهام 2شرکت سایپا و پارس خودرو در 10روز گذشته پرطرفدارترین سهام حاضر در بورس تهران بوده اند. در این مدت تعداد خریداران سهام این 2شرکت خودروسازی از مرز 5هزار نفر فراتر رفته است.

به باور ناظران بازار، شایعه تغییرات مدیریتی از 2شرکت یاد شده مهمترین دلیل صعود قیمت سهام پارس خودرو و سایپا بوده است. در روزهای اخیر برخی منابع خبری از انتصاب احمد قلعه بانی مدیر عامل سایپا به سمت رئیس سازمان گسترش و انتخاب مهرداد بذرپاش مدیرعامل پارس خودرو به عنوان جانشین قلعه بانی در مدیر عاملی سایپا خبر داده‌اند.

از سوی دیگر، سرعت گرفتن تولید خودرو تندر 90 در این 2شرکت نسبت به ایران خودرو و همچنین رکوردزنی‌های اخیر سایپا در تولید خودروی پراید تاثیر مهمی در صعود قیمت سهام شرکت‌های مزبور بر جای گذاشته است.

همزمان با صعود تقاضا برای سهام سایپا و پارس خودروی متقاضیان خرید سهام زامیاد نیز به 700نفر رسید. زامیاد هم از زیر مجموعه‌های گروه سایپا به حساب می‌آید.

در عین حال بهبود اوضاع در صنعت خودرو متقاضیان خرید سهام شرکت مهرکام پارس را به عنوان یکی از بزرگترین قطعه سازان ایرانی افزایش داده  است. ظرف روزهای آغازین زمستان، یک هزار نفردر صف خرید 12میلیون سهم مهرکام پارس ایستادند.

براساس این گزارش طی 10 روز اول زمستان 86 تعداد خریداران سهام در بورس تهران از مرز 21هزار نفر گذشت.

کد خبر 40667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز