همشهری آنلاین: سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه هواداران بلندپروازی دارند و اوست که باید این احساسات را کنترل کند، گفت؛ بازی با السد دو نیمه داشت که نیمه اول را بردیم اما نیمه دوم آن خیلی سخت‌تر است.

برانکو

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با فارس، در خصوص برد تیم پرسپولیس مقابل السد قطر و احتمال فینالیست شدن سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

  • برد خوبی مقابل السد به دست آوردید. درباره این بازی صحبت کنید و اینکه فکر برد در خانه حریف را می‌کردید؟

بازی خیلی خوب و سنگینی را انجام دادیم. ما انتظار بازی سختی داشتیم و می‌دانستیم که تیم السد با همه قوا برای این بازی مقابل ما ظاهر خواهد شد. البته ما برای امتیاز گرفتن به دوحه آمدیم و می‌دانستیم که کار سخت‌تری مقابل السد داریم. به بازیکنان‌مان اعتماد و اعتقاد داشتیم و می‌دانستیم که می‌توانیم نتیجه بگیریم اما بازیکنان نباید در باد این نتیجه بمانند. البته سخت است که بخواهیم هیجان آن‌ها را بعد از این برد کنترل کنیم.ما نیمه اول این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم اما هنوز نیمه دوم این بازی باقی مانده که بازی به مراتب سخت‌تری نسبت به بازی در دوحه است و بازیکنان باید با تمرکز بالا وارد بازی برگشت شوند.بعد از بازی با الدحیل که در قطر با یک گل باختیم هم گفتم که این نتیجه غیر قابل جبران نیست و الان هم می‌گویم باید مراقب بازی در تهران باشیم چون کار تمام نشده است. ما باید از نتیجه‌ای که گرفتیم دفاع کنیم.

  • موضوعی که الان وجود دارد و این است که هواداران پرسپولیس از حالا پرسپولیس را فینالیست می‌دانند. چطور باید این بلندپروازی را کنترل کرد؟

نکته درستی را گفتید چرا که سخت‌ترین کار همینی است که اشاره کردید. ایرانی‌ها بسیار مردم با احساسی هستند و باشگاه‌شان را خیلی دوست دارند و این بلندپروازی‌ها برای‌شان عادی است اما وظیفه ما همین است که این احساسات را کنترل کنیم. ما باید روی زمین و روی پاهای خودمان باشیم و نباید روی هوا باشیم.

  • بازی درگیرانه و فیزیکی مقابل السد انجام دادید. با این همه البته به نظر می‌رسید داور سریلانکایی با تیم قطری مهربان‌تر بود.

بله با این موضوع موافقم. در صحنه پنالتی، داور باید دروازه‌بان السد را اخراج می‌کرد. من خیلی بابت همین موضوع عصبانی بودم. او حتی علاوه بر ۶ دقیقه، حدود یک دقیقه و ۳۰ ثانیه وقت بیشتری هم گرفت. مهم‌ترین موضوع اما این است که هم مقابل حریف قدری بازی کردیم و هم اینکه مقابل داور برنده شدیم. بازیکنان نشان دادند که نظم و تمرکز بالایی دارند. بازیکنانم توانایی فیزیکی و ذهنی خودشان را نشان دادند.

  • این تیم با همین محدودیت‌ها می‌تواند قهرمان آسیا شود؟

ما نشان دادیم که می‌توانیم قهرمان آسیا شویم. با همه محدودیت‌هایی که هست می‌توانیم موفق باشیم.

  • باز هم تعطیلات لیگ از راه رسید. این وقفه روند حرکتی پرسپولیس را مختل می‌کند یا به نظر شما برای تیم مفید است؟

به نظر من این تعطیلات خیلی خوب است. فرصتی است تا بازیکنان به شرایط خوب خودشان برگردند. بازیکنانم چند بازی سخت و سنگین را پشت سر گذاشتند. بازی با نساجی، دربی، سپیدرود و السد بازی‌های سخت ما بود و این تعطیلات فرصتی است تا بچه‌ها استراحت کنند.

  • در ۱۰ روز ۳ بازی سخت با سپیدرود، استقلال و السد انجام دادید و نتایج خوبی هم گرفتید. این در حالی است که شما نخواستید هیچ بازی به تعویق بیفتد.

من همیشه اعتقاد دارم که بازی‌ها باید با ریتم خودشان باشد و بین بازی‌ها نباید وقفه بیفتد. ما آماده هستیم و نشان دادیم که می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

کد خبر 418218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha