همشهری محله-زهرا صبوری: بیش از۴ سال از فعالیت مؤسسه خیریه «ندای امید موعود» می‌گذرد. بیش از ۵۰۰ مددجو دارد و در گذر زمان با اضافه شدن دانش‌آموزان به لیست مددجوها، ارائه خدمات به آنها سرلوحه کار مسئولان مؤسسه قرار گرفت.

کلاس درس

امسال 200 دانش‌آموز بی‌بضاعت با کمک خیّران این مؤسسه نوشت‌افزار را داخل کیف‌های نو گذاشتند و با کفش‌های تازه‌شان راهی مدرسه‌ها شدند. «منصوره شریفی» مدیرعامل و بنیان‌گذار مؤسسه امید ندای موعود در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری محله از خدمات ویژه آموزشی در سال تحصیلی جدید می‌گوید.

این مؤسسه در منطقه 16 قرار دارد و حمایت از زنان سرپرست خانواده و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست این منطقه و نیز منطقه 19 که همجوارش قرار دارد، مهم‌ترین هدف آن است. منصوره شریفی می‌گوید: «بیشتر ساکنان این مناطق از اقشار ضعیف هستند و نیاز به حمایت مؤسسه‌ها و ارگان‌های خیریه دارند.»

با گذشت حدود 4 سال از فعالیت این مؤسسه، 130 خانواده در آن تشکیل پرونده داده و خدمات رایگان دریافت می‌کنند. مشاوره‌های فردی و گروهی، خدمات پزشکی و معرفی زنان سرپرست به مراکز کارآفرینی، بخشی از فعالیت این مؤسسه است. با شروع سال تحصیلی ارائه خدمات به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در اولویت کار مسئولان این مؤسسه قرار گرفته است:

«حدود 200 دانش‌آموز تحت حمایت این مؤسسه است که امسال برای هریک از آنها با هزینه 200 هزار تومان توانستیم متناسب با مقطع تحصیلی‌شان بسته‌های نوشت‌افزار، کیف و کفش تهیه کنیم. این بسته‌ها طی یک جشنی به دانش‌آموزان اهدا شد و همه آنها ماه مهر را با کیف و کفش و لباس نو و لبخند به لب شروع کردند.» او به موضوع بازماندگان از تحصیل هم اشاره می‌کند و می‌گوید:

«تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل شرایط خانواده موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده بودند که با همکاری مسئولان آموزش و پرورش کارهای ثبت‌نامشان انجام و البته با چند روز تأخیر سرکلاس درس حاضر می‌شوند.» علاوه بر دانش‌آموزان مقاطع مختلف، حدود 8 دانشجو نیز توسط مسئولان این مؤسسه حمایت می‌شوند که آنها هم در آغاز سال تحصیلی تجهیزات لازم را دریافت خواهند کرد.

شریفی براین‌باور است دانش‌آموزان اگر به درس و تحصیل علاقه‌مند باشند در هر شرایطی می‌توانند بهترین باشند: «امسال 2 مددجوی مؤسسه در رشته عمران دانشگاه صنعتی قم و تربیت معلم تهران پذیرفته شدند و همین موضوع ثابت می‌کند دانش‌آموزان مؤسسه با استعدادند و با فراهم کردن کمترین امکانات، مسیر تحصیل و‌ ترقی برایشان هموار می‌شود.»

  • معلم نیازمندیم

به گفته بنیان‌گذار مؤسسه ندای امید موعود، برخی از دانش‌آموزان به دلیل شرایط خانواده، تمرکز کافی برای یادگیری درس‌ها ندارند یا فضای خانه برای مرور کردن درس‌ها، مناسب نیست. شریفی می‌گوید: «برای کمک به دانش‌آموزانی که در درس‌های خود ضعیف هستند، کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کنیم.

معلمانی که در این راه به ما کمک می‌کنند، یک یا 2 روز در هفته به این دانش‌آموزان اختصاص می‌دهند و با تمرین کردن درس‌ها تلاش می‌کنند آنها از سایر دانش‌آموزان کلاس عقب نمانند.» تاکنون 4 معلم اعلام آمادگی کردند که داوطلبانه با این مؤسسه همکاری کنند:

«با افتخار از معلمانی که حاضرند در این کار خیر با ما همراه باشند، استقبال می‌کنیم.» معلمان برای اعلام آمادگی و همکاری با این مؤسسه می‌توانند با شماره 55681915 تماس بگیرند. شریفی با اشاره به حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت می‌گوید: «دانش‌آموزانی که در مؤسسه پرونده ندارند اما نیازمند این خدمات آموزشی هستند، می‌توانند به دفتر مرکزی این مؤسسه در ابتدای بزرگراه نواب، لاین کندرو جوادیه، بین کوچه سیفی و بابایی، پلاک7 مراجعه کنند.»

کد خبر 418127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha