همشهری آنلاین: هفته فیلم استرالیا- تهران از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار و ۶ فیلم از این کشور نمایش داده می‌شود.

سینما

به گزارش ایسنا، در اولین روز این هفته فیلم «کشور دلپذیر» با حضور کارگردان این فیلم «وارویک تورنِتون» در ساعت ۱۹ نمایش داده می‌شود؛ این فیلم در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره آسیاپاسیفیک شد.

روز دوم این هفته یعنی ۱۴ مهرماه نیز فیلمی با عنوان «محافظان آواز» در ساعت ۱۹ روی پرده می‌رود. فیلمساز آن زن جوانی است که فیلم را در سال ۲۰۱۷ ساخته است. این فیلم مستندی درباره چند زن بومی استرالیایی است که قصد دارند نواهای باستانی کشور خود را احیا کنند.  

«اون من نیستم» سومین فیلم این هفته روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۱۹ نمایش داده می‌شود. این فیلم نیز یک فیلم کمدی است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است.

«گریگوری اِردِشتین» کارگردان فیلم در جشنواره‌های بسیاری درخشید و به نوعی شهرتش را مدیون این فیلم است.   

نمایش فیلم «آخرین تاکس به مقصد داروین» مربوط به برنامه  روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه است. «جزمی سیمز» این فیلم را در سال ۲۰۱۵ ساخته است که ۶ جایزه بین المللی کسب کرده است و بیش از ۲۰ بار در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جوایز بین المللی بوده است.

در این هفته، فیلمی هم از «فرشید اخلاقی‌پور » فیلمساز دو رگه ایرانی- استرالیا به نمایش گذاشته می‌شود. فیلم «از موسیقی تا سکوت» محصول سال ۲۰۱۸ است. روایت فیلمساز از فیلمش این طور است: «فیلم درباره مردی است که شغل نامتعارفی دارد. او به مردم کمک می‌کند تا بمیرند...»

«سامسون و دلیله» آخرین فیلم استرالیایی است که در خانه هنرمندان ایران در این هفته‌ی فیلم به نمایش درمی‌آید. کارگردان این اثر نیز «وارویک تورنتون» است که در جشنواره کن سال ۲۰۰۹ برنده دوربین طلایی شد و در همان سال از جشنواره آسیا پاسیفیک، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.  

نقد و گفت‌وگو این فیلم‌ها با حضور امیر پوریا در روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

ظرفیت برای تماشای فیلم‌ها محدود است و مخاطبان علاقمند باید برای حضور در خانه هنرمندان و تماشای آنها ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، هفته فیلم استرالیا- تهران به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور برگزار شده است.

کد خبر 417980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha