همشهری آنلاین: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دو سگ سفید را به عنوان هدایای ویژه و نشانه صلح و دوستی برای مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی فرستاد.

هدیه ویژه اون به این | دو سگ شکاری سفید

این هدایا به عنوان آخرین رویکرد در راستای صلح و دوستی در روابط میان دو کشور تلقی شده است.

به گزارش يورونيوز، این سگ‌ها از نژاد پونگسان هستند، خاستگاهشان به کره بازمی‌گردد. آنها به دلیل وفاداری و مهارت‌ بالا برای شکارحیوانات درنده از جمله ببر شهرت جهانی دارند و به عنوان «نماد طبیعی و ثروت ملی» کره شمالی تعیین شده‌اند.

این مساله پیشتر نیز تکرار شده بود. کیم دای جونگ، رئیس جمهور پیشین کره جنوبی در سال ۲۰۰۰ پس از یک نشست در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی و دیدار با کیم جونگ ایل، رهبر سایق کره شمالی یک جفت سگ پونگسان هدیه گرفت. این سگ‌ها که در پارک بزرگ سئول، پایتخت کره جنوبی نگهداری می‌شدند ۵ سال قبل به دلایل طبیعی پس از زایمان ۲۱ توله مردند.

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی در سال جاری میلادی سه بار با یکدیگر دیدار کرده و در مورد مسایل مشترک دو کشور صحبت کردند.

مقامات دو کره در پایان آخرین گفتگوهای خود بر ادامه تلاش‌ها برای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیر کره و برقراری ثبات در منطقه تاکید کردند. آنها همچنین اعلام کردند که قصد دارند در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۰ توکیو بطور مشترک شرکت کنند و برای میزبانی المپیک سال ۲۰۳۲ میلادی اقدام کنند.

این هدایای ویژه به منطقه امنیتی و غیرنظامی مشترک میان این دو کشور یعنی روستای مرزی پانموجون واقع در کره جنوبی ارسال شدند. این منطقه که تا مارس سال ۱۹۹۱ برای مذاکرات نظامی میان فرماندهی ملل متحد و کره شمالی به کار می‌رفت، هم‌اکنون محلی برای تعاملات دیپلماتیک میان دو کره است.

کیم جونگ در آوریل امسال برای نخستین بار وارد این منطقه شد تا از نزدیک با مون جائه این دیدار کند.

کد خبر 417898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha