یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون فیلم هند از میان ۲۹ گزینه نهایی «راک‌استارهای روستا» را برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی اسکار معرفی کرد.

راک استارهای روستا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، «راك‌استارهاي روستا» به كارگرداني ريما داس كه در يك سال اخير در بيش از 70 رويداد سينمايي در هند و ديگر نقاط دنيا درخشيده، داستان دختركي از روستايي دورافتاده در هند است كه در اوج فقر و نداري روياي خود را دنبال مي‌كند؛ به دست آوردن يك گيتار و راه‌اندازي يك گروه موسيقي راك.

نماينده باليوود در اسكار نود و يكم سال گذشته در جشنواره تورنتو رونمايي شد و پس از آن در جشنواره‌هاي سن‌سباستين، قاهره، گلاسگو و هنگ‌كنگ هم به نمايش درآمد. كسب جايزه طلايي بهترين فيلم از جشنواره بمبئي و بردن چهار جايزه از جمله بهترين فيلم جوايز ملي فيلم هند از ديگر افتخارهاي «راك‌استارهاي روستا»ست. داس اين فيلم را با بودجه بسيار كم و حضور نابازيگران ساخته و فيلمبرداري، تدوين، طراحي صحنه و لباس و ديگر كارها را هم خودش انجام داده است.

سينماي هند تا امروز سه بار نامزد جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شده است؛ 1957 با «مادر هند» محبوب خان، 1989 با «سلام بمبئي» ميرا نايير و 2002 با «لاگان: روزي روزگاري در هند» آشتوش گواريكر. هجويه سياسي «نيوتن» ساخته آميت ماسوركار سال گذشته نماينده هند در اسكار بود. «راك‌استارهاي روستا» پنجاه و يكمين نماينده باليوود در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان است.

اولين هندي كه موفق به بردن اسكار شد، بانو آتاليا بود كه براي طراحي لباس درام حماسي «گاندي» در 1982 اين جايزه را برد. ساتياجيت راي فقيد در 1992 يك اسكار افتخاري گرفت و پس از وقفه‌اي طولاني، اي.آر رحمان در 1999 براي آهنگسازي «ميليونر زاغه‌نشين» دني بويل دو جايزه اسكار برد. ضمن اينكه رسول پوكوتي هم براي تدوين صداي همين فيلم برنده اسكار شد.

کد خبر 417197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha