همشهری آنلاین: رزمایش و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) صبح امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رزمایش اقتدار عاشورایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز این رزمایش گفت: سیستان و بلوچستان هم اینک امنیت مناسبی دارد به طوری که در سال‌های اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بوده است.

سردار محمد پاکپور اظهار داشت: برگزاری رزمایش در سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور متفاوت است زیرا بسیجیان این استان به طور دائمی در رزمایش واقعی به سر می‌برند.

وی ضمن تشکر از بسیجیان فعال در این رزمایش گفت: رزمایش سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر و قابل لمس‌تر برای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز افزود: امروز شاخص امنیت این استان بالاترین میزان است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: برقراری امنیت موجبات خوشحالی رهبر معظم انقلاب و رضایت امام زمان (عج) را در پی خواهد داشت.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این رزمایش با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت در 2 حوزه امنیتی و جهادی در این استان انجام می‌شود.

سردار امان الله گشتاسبی افزود: در بعد امنیتی رزمایش اقتدار عاشورایی در سراسر سیستان و بلوچستان و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور تامین امنیت مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این رزمایش اظهار داشت: امید بخشی به جامعه، برقراری نظم و امنیت در روزهای عزاداری، مقابله با تحرکات گروه‌های تروریستی، حفاظت از حسینیه‌ها و تکایا، اجرای گشت‌های امنیتی، مایوس سازی دشمن، تقویت نیروهای فعال از جمله اهداف اصلی برگزاری این رزمایش است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: آمادگی و آشنایی بسیجیان برای مقابله با گروهک‌های تروریستی، احساس امنیت و آرامش در مقابل عملیات روانی دشمن، بالابردن روحیه سلحشوری و مرزداری از اهداف تاکتیکی این رزمایش است.

سردار گشتاسبی با بیان اینکه 60 گردان خواهر و برادر در این رزمایش حضور دارند، تصریح کرد: از آنجایی که امسال رزمایش اقتدار عاشورایی با ایام محرم همزمان شده است، سعی کردیم در حوزه مسائل امنیتی یکپارچگی ایجاد کرده تا بتوانیم از ظرفیت این رزمایش به خوبی استفاده کنیم که در همین راستا 41 گردان بیت المقدس و 19 گردان کوثر را سازمان‌دهی کردیم.

وی با بیان اینکه این رزمایش در روز تاسوعا با گفتن رمز عملیات 'یا اباعبدالله حسین(ع)' در زاهدان و همزمان با آن در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز شده است، ادامه داد: رزمایش اقتدار عاشورایی تا شام غریبان ادامه خواهد داشت و قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد آرامش به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با انجام این رزمایش بزرگ که برگرفته از دوران دفاع مقدس و سپاهیان محمد رسول الله(ص) است عظمت، اقتدار و بزرگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

کد خبر 416871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha