همشهری آنلاین - فتانه انفرادی: ۲۶ شهریور ؛ روز اورژانس است. روز ستاره‌حیات و عشق و عشق‌ورزی.

26 شهريور، چهل و سومين سال تاسيس اورژانس 115 است. روز جهاد‌گراني كه شعارشان اين است: هميشه با شما هستيم.

در روز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي، سخنگوي اورژانس تهران در گفت‌و‌گو با همشهري آنلاين، هم از سختي‌كار و عشق به مردم مي‌گويد، هم خبرهاي خوب و اميد بخش براي مردم دارد و هم توصيه و خواهش از مردم.

  • به تعداد بالگردهاي اورژانس تهران اضافه مي‌شود

محمد كرم درآبادي، ابتدا خبرخوش دارد براي تهراني‌ها، او مي‌‌گويد: به‌زودي دو دستگاه بالگرد اورژانس هوايي، به ناوگان اورژانس هوايي تهران اضافه مي‌شود.

به گفته سخنگوي اورژانس تهران در حال حاضر، تنها يك دستگاه بالگرد اورژانس هوايي در تهران فعاليت و به مردم ارائه خدمت مي‌كند.

درآبادي مي‌گويد: براي اضافه شدن دو بالگرد اورژانس هوايي در تهران، مذاكرات لازم با شهرداري تهران، ناجا و قرار‌گاه ثارالله، انجام و باند فرود بالگرد در سطح تهران جايابي شده است و به زودي استفاده مي‌شود.

سخنگوي اورژانس تهران تاكيد مي‌كند كه بالگردهاي اورژانس هوايي جديد، داراي امكانات جديد و نويني هستند و مدي‌كوپتر، ناميده مي‌شوند و تنها مخصوص درمان است.

به گزارش همشهري آنلاين، مديكوپترها، بالگردهايي با تكنولوژي‌هاي روز جهان و امكانات مورد نياز لازم براي بيماران حادثه‌ديده هستند و قابليت‌هاي پرواز در شرايط مختلف جوي دارند.

به گفته درآبادي، بالگردهاي اورژانس هوايي تا قبل از اين اجاره‌اي و متعلق به هوانيروز و ناجا بودند.

مدير روابط عمومي اورژانس كشور در ادامه اضافه مي‌كند: 39 دستگاه بالگرد اورژانس هوايي در دو سال اخير، به ناوگان اورژانس هوايي كشور اضافه شده است.

به گفته درآبادي اين بالگردها، در شعاع پروازي قادر به انجام عمليات هستند كه امداد‌رساني با مشكل مواجه و دشوار بود اما با وجود اين بالگردها، كار امداد‌رساني به سانحه‌ديدگان و مصدومان، در مناطق دور‌افتاده، روستايي، مناطق عشايري و كوهستاني و ... فراهم شده است.

  • درباره موتورلانس و تهران و ...

سخنگوي اورژانس تهران خاطر نشان مي‌كند: در حال حاضر، در شهر تهران، 200 موتورلانس، در 121 پايگاه موتورلانس مستقر است. با اين تعداد موتورلانس، زمان رسيدن تكنسين‌هاي اورژانس بر بالين مصدومان و سانحه‌ديدگان، حدود 10 تا 12 دقيقه شده است.

به گزارش همشهري آنلاين، موتورلانس‌ها، وسیله‌ای جدید برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس هستند كه با توجه به ترافیک شهر تهران به كار  گرفته شد و تمام تجهیزات مورد نیاز یک آمبولانس را دارند.

موتورلانس‌ها مي‌توانند در بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های کم‌عرض تردد كنند و قدرت مانور خوبي براي حرکت در بین موانع ثابت و متحرک دارند.

موتورلانس‌ها بهترین وسیله حضور عوامل اورژانس، در کوتاهترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس هستند و نیاز به نیروی انسانی کمتری دارند و با سرعت عمل بیشتر، نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان دارند.

موتورلانس‌ها، به عنوان پیش‌قراول در ماموریت‌ها اعزام می‌شوند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی بیشتر، آمبولانس اعزام خواهد شد. با به کارگیری موتورلانس‌ها، زمان رسیدن نیروهای اورژانس کاهش می‌یابد.

  • پايگاه اورژانس و آمبولانس

مدير اورژانس كشور در ادامه مي‌گويد: 185 پايگاه اورژانس با 221 آمبولانس درشهر تهران مستقر است كه با توجه به تعداد جمعيت پايتخت‌نشينان نياز به تعداد پايگاه و آمبولانس، هم‌چنان احساس مي‌شود و به دو برابر اين تعداد نياز است.

درآبادي تصريح مي‌كند: اين اقدامات اورژانسي براي اورژانس كشور، در راستاي طرح تحول نظام سلامت، و با پيگيري‌هاي فراوان دكتر هاشمي، وزير بهداشت و دكتر كوليوند، سرپرست اورژانس كشور، محقق شده است.

  • 700 دستگاه آمبولانس  در راه است

درآبادي اضافه مي‌كند كه به‌زودي تعداد 700 دستگاه آمبولانس نيز از گمرگ ترخيص و تحويل گرفته مي‌شود و وارد ناوگان اورژانس كشور مي‌شود.

  • همواره با عشق در كنار مردم هستيم

مدير اورژانس كشور در ادامه از عشق و از خود گذشتگي همكارانش در اورژانس كشور، نسبت به مردم مي‌گويد.

درآبادي تاكيد مي‌كند: نيروهاي اورژانس در سراسر كشور، همواره در كنار مردم هستند و خدمات رايگان ارائه مي‌دهند و با عشق كار مي‌كنند و سختي كار، تنها با بهبودي حال مصدومان و آسيب‌ديدگان برايشان آسان مي‌شود.

  • گله‌هاي اورژانسي

مدير روابط عمومي اورژانس كشور اما گله‌هايي هم دارد.  او از مزاحمت‌ها و به قول خودش تماس‌هاي كاذب برخي از مردم، به شدت گله‌مند است و مي‌گويد: متاسفانه برخي تماس‌هاي كاذب براي تكنسين‌هاي اورژانس و از همه مهمتر افرادي كه اورژانسي به اورژانس نياز دارند،  درد سر ايجاد مي‌كند و جان آسيب‌ديدگان واقعي را به خطر مي‌اندازد.

جمله پاياني سخنگوي اورژانس تهران و مدير روابط عمومي اورژانس كشور به مردم اين است: لطفا، به خاطر هموطنان نيازمند به خدمات اورژانس، تماس كاذب نگيريد و هنگامي كه آمبولانس‌هاي اورژانس را مشاهده مي‌كنيد، راه را باز كنيد. ما همواره و هميشه در كنار شما هستيم.

کد خبر 416764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha