همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: سازمان اورژانس کشور یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های خدمتگزار مردم است و کار بسیار مقدسی را انجام می‌دهد، باید قدر این جایگاه را دانست و کم خطا بود.

وزیر بهداشت

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در ششمین المپیاد علمی- مهارتی فوریت‌های پزشکی کشور، اظهار داشت: نباید مهمترین سرمایه‌مان را که اعتماد مردم و خانواده‌ها به اورژانس است از دست بدهیم. اگر اشکال یا اشتباهی وجود دارد باید به سرعت شناسایی و پیگیری شود، اما در کنار اخلاق و امانت‌داری که مهمترین زینت نیروهای اورژانس است، توجه به ارتقای دانش و مهارت نیز مهم است.

وی ضمن تقدیر از سرپرست سازمان اورژانس کشور به دلیل توجه به ارتقای دانش و مهارت نیروهای اورژانس کشور، تصریح کرد: نیروهای اورژانس از نظر دانش و مهارت باید در سطحی باشند که در زمان نیاز مردم بتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگرچه آمبولانس‌های مجهز از بهترین برندهای دنیا و تجهیزات مورد نیاز اورژانس در کنار تقویت ناوگان هوایی، دریایی و زمینی اورژانس تامین شده، اما مهم است که بتوانیم مشکلات مردم را برطرف و گره از کار آنها باز کنیم.

وزیر بهداشت، افزود: اینکه مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند و نیروها با تجهیزات و امکانات کامل بر بالین آنها حاضر شوند، اما دانش و مهارت کافی نداشته باشند و نتوانند آنها را به موقع به مراکز درمانی منتقل کنند، قابل قبول نیست. بر همین اساس، برگزاری چنین المپیادهایی به افزایش توانمندی نیروها کمک می‌کند.

هاشمی از سرپرست سازمان اورژانس کشور خواست تا سخت‌گیری بیشتری در مورد آمادگی جسمانی و انجام ورزش‌های عمومی و اجباری برای نیروهای اورژانس اعمال شود تا با آمادگی جسمانی بالا و رعایت انضباط بتوانند به مردم خدمات مناسبی را ارائه دهند.

وزیر بهداشت، افزود: خرسندیم که رتبه بندی نیروهای اورژانس انجام می شود و افراد بر اساس سواد، سابقه و مهارت، حائز امتیاز می شوند، اما باید در کنار نوسازی ناوگان اورژانس، به حاکمیت انضباط نیز اهمیت بدهیم که حاصل آن، آمادگی اورژانس در برابر حوادث احتمالی است.

هاشمی تاکید کرد: سازمان اورژانس کشور باید هر ساله مقدمات حضور حداقل ۱۰ نفر از نیروهای اورژانس در بهترین مراکز دنیا را فراهم کند تا علاوه بر فراگیری آموزش‌های روز، تجربیات موفق کشور را به دیگر کشورها منتقل و بتوانیم از تجربیات موفق آنها نیز، استفاده کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: نیروهای اورژانس کشور به دلیل ایمان و عشق به مردم و کشور، می‌توانند سرآمد باشند و از خداوند می‌خواهم که بتوانیم افتخار نشاندن لبخند بر چهره مردم را داشته باشیم.

کد خبر 408969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha