همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی خود، ایران را تهدید کننده امنیت منطقه دانست.

به گزارش مهر، جرج بوش یکشنبه (23دی) در سخنرانی خود در شهر ابوظبی که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد در تداوم ادعاهایش گفت که ایران حامی تروریسم است و ادعا کرد که ایران امنیت همه منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: ملت ایران از دشواری‌های اقتصادی رنج می‌برد.

Sheikh Khalifa bin Zayed al-Nahayan presents a sash to US President George W. Bush 13 January 2008

بوش در امارات و بحرین هدیه گرفت

Bush recieves a gift from Bahrain's King Hamad bin Issa Al Khalifa

بوش در ادامه ادعا کرد: ایران امید مردم لبنان را برای امنیت و ثبات از بین می‌برد زیرا به حزب الله تروریست کمک می‌کند و همچنین از سازمانهای تروریستی دیگری نظیر حماس و جهاد اسلامی حمایت و پشتیبانی مالی می‌کند و برای گروههای مسلح و شیعیان تندرو در عراق سلاح ارسال می‌کند و درتلاش برای ارعاب همسایگان خود از طریق موشکها و تسلیحات است.

وی همچنین در سخنان بی مبنای خود افزود: ایران همچنین سازمان ملل را به چالش می کشد و با شفافیت درقبال بلندپروازیهای هسته‌ای خود مخالفت می کند و رفتار این کشور امنیت را درهمه جا تهدید می کند.

بوش گفت: یکی دیگر ازعلل برهم خوردن ثبات، تندروهای شبکه القاعده و حامیان آنها هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در اشاره به ملت ایران و در تداوم سه دهه سیاست خصمانه کشورش علیه انقلاب اسلامی ایران افزود: فرهنگ غنی و توانمندی شما، باعث می شود که شایسته حکومتی باشید که این توانمندیها را محترم بشمارد و اجازه دهد که زندگی بهتری را برای افراد خانواده‌تان بسازید، اما متاسفانه حکومت شما، همه را از این فرصتها محروم کرده وامنیت و صلح و ثبات همسایگانتان خود را تهدید می کند، لذا از نظام ایران می خواهم تا خود را در برابر شما مسئول بداند و روزی خواهد رسید که نظامی در ایران روی کار می‌آید که حقوق و آزادی‌ها را محترم می شمارد و تهران به جامعه بین‌المللی ملحق می‌شود و تا آن روز، دوستی برای شما بهتر از آمریکا نیست!

وی از انتخابات برگزار شده در منطقه خاورمیانه به‌ویژه اردن، بحرین و یمن هم ستایش کرد.

Demonstrators, carrying a Lebanese flag, protest outside the US Embassy in Manama 12 January 2008 against US President George W. Bush's visit to Bahrain

بوش همچنین خواستار حمایت از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مسیر صلح با رژیم صهیونیستی شد و گفت که صلح ممکن است اما نیاز به تصمیمات دشوار دارد و تندروها بزرگترین خطر در مسیر برپایی کشور فلسطینی هستند.

کد خبر 41648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز