همشهری آنلاین: نزدیک به ۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۲۰۱۸ موفق به انجام فراری خطرناک از راه دریای مدیترانه شدند و خود را به کشوری در اتحادیه اروپا رساندند. شمار این افراد بسیار کمتر از شمار این دسته از پناهجویان در سال گذشته است.

مدیترانه

شمار پناهجویانی که از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل اروپا رسانده‌اند در مقایسه با دوره مشابه در سال پیش بسیار کمتر است.

طبق آمار سازمان ملل، نزدیک به ۷۴ هزار و ۵۰۰ مهاجر و پناهجو از راه دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اند. سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که تا میانه ماه سپتامبر آن سال حدود ۱۳۰ هزار مهاجر و پناهجو وارد اروپا شده بودند. شمار مهاجران و پناهجویان در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بود.

به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت که دفتر آن در ژنو است، حدود یک‌هزار و ۶۰۰ مرد، زن و کودک از آغاز ژانویه ۲۰۱۸ در راه پرخطر دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت دلیل کاهش شمار مهاجران و پناهجویانی که مسیر دریای مدیترانه را به سوی اروپا انتخاب می‌کنند، سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان کرده، که از جمله شامل ممنوع کردن ورود کشتی‌های نجات اضطراری به بنادر ایتالیا می‌شود و نیز بستن راه بالکان که از میان کشورهای جنوب شرقی اروپا می‌گذرد.

کد خبر 416476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha