چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه از شروع استفاده از پول‌های ملی به جای دلار در تراکنش‌های مالی بین چین و روسیه خبر داد.

Money

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، کریل دیمیتریوف گفت: از سال آینده نخستین قراردادها با استفاده از ارزهای ملی اجرایی خواهند شد. یک موافقت‌نامه با بانک توسعه چین برای تامین مالی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرده‌ایم که به یوان تخصیص خواهد یافت. اخیرا یک صندوق محلی که با یوان کار می‌کند را با استان هایلونگ جیانگ چین راه‌اندازی کرده‌ایم. این صندوق اکنون در حال ارزیابی پروژه‌های مختلف است و انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک نخستین پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک اجرایی شوند.

ولاديمیر پوتین - رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ - رئیس جمهور چین دو سال پیش توافق کرده بودند که با توسعه نقش تراکنش‌های بر حسب پول‌های ملی، از وابستگی خود به بازارهای خارجی بکاهند. علاوه بر آن در جریان سفر سال گذشته دیمیتری مدودوف - نخست وزیر روسیه به چین، طرفین راه‌های اتصال سیستم پرداخت ملی روسیه " میر" به چین " یونیون پی" را بررسی کردند.

همایش اقتصادی شرقی، یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های اقتصادی روسیه است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون به صورت سالانه برگزار می‌شود. هدف این همایش شتاب بخشی به توسعه مناطق شرق دور روسیه و تقویت فعالیت‌های کسب و کار و سرمایه‌گذاری در روسیه است.

لازم به ذکر است چهارمین دور از این همایش‌ها در شهر ولادی وستوک در حال برگزاری است.

کد خبر 416233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha