چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان لجند در ۳۹ سالگی به نخستین هنرمند سیاهپوست تاریخ تبدیل شد که توانسته هر چهار جایزه مهم دنیای هنر را از آن خود کند.

جایزه جان لجند در مراسم امی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، جان راجر استفنز كه با نام هنري لجند شناخته مي‌شود، آهنگساز و خواننده و بازيگر آمريكايي است كه چند روز پيش در هفتادمين دوره مراسم اهداي جوايز امي (بخش هنرهاي نوآورانه) برنده جايزه امي به عنوان تهيه‌كننده برنامه «سوپراستار عيسي مسيح، زنده در كنسرت» شد. به اين ترتيب، او نخستين سياهپوست تاريخ است كه توانسته چهار جايزه امي، گرمي، اسكار و توني EGOT را كسب كند.

نكته جالب اينكه «سوپراستار عيسي مسيح» دو جايزه امي براي اندرو لويد وبر و تيم رايس به ارمغان آورد تا آنها هم در كنار لجند به فهرست چهره‌هاي استثنايي برنده EGOT بپيوندند. نخستين و تنها آمريكايي/آفريقايي برنده چهار جايزه بزرگ دنياي هنر در 39 سالگي همراه با رابرت لوپس جوان‌ترين اعضاي فهرستي هستند كه در تمام اين سال‌ها فقط 12 عضو داشت و امسال تعداد اعضاي آن به 15 رسيد.

لجند كه براي بازي در نقش اصلي «سوپراستار عيسي مسيح» نامزد دريافت يك جايزه امي است (مراسم اصلي امي روز 17 سپتامبر برگزار مي‌شود)، براي ترانه «افتخار» در فيلم سينمايي «سلما» جايزه اسكار (و گلدن گلوب) برده، 10 جايزه گرمي در كارنامه دارد، سال گذشته با تهيه‌كنندگي نمايش «جيتني» برنده جايزه توني شد و امي را هم امسال به دست آورد تا از اين نظر در دنياي هنرهاي سينما، تلويزيون، موسيقي و تئاتر تاريخ‌ساز شود.

15 ستاره‌اي كه پيش‌تر توانسته‌اند هر چهار جايزه امي، گرمي، اسكار و توني را ببرند عبارتند از هلن هيز، ريتا مورنو، جان گيلگاد، آدري هپبرن، ووپي گلدبرگ، ريچارد راجرز، ماروين همليش، جاناتان تونيك، مايك نيكولز، اسكات رودين، مل بروكس، رابرت لوپس و جان لجند. امي، گرمي و توني به ترتيب معادل اسكار در تلويزيون، موسيقي و تئاتر هستند.

بني پاسك و جاستين پل هم مي‌توانستند به اين فهرست اضافه شوند كه نامزدي‌شان در بخش موسيقي «داستان كريسمس» به جايزه ختم نشد. ضمن اينكه لوپس در 10 سال اين جايزه‌ها را برده و تا 2018 تنها فردي است كه هر كدام از جوايز را بيش از يك‌بار به دست آورده است.

کد خبر 416228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha