همشهری آنلاین: رامین جوادی به مهم‌ترین افتخار دوران حرفه‌ای خود رسید و برای سریال «بازی تاج و تخت» برنده جایزه امی شد.

رامین جوادی آهنگساز بازی تاج و تخت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينترتينمت تونايت، جوادي كه 43 سال پيش از پدري ايراني و مادري آلماني در آلمان به دنيا آمد و در ايران بيشتر با موسيقي متن سريال «فرار از زندان» شناخته مي‌شود، امسال براي «بازي تاج و تخت» و «وست‌ورلد» نامزد دريافت جايزه امي بود. او سرانجام پس از چهار بار نامزدي نافرجام موفق شد مهم‌ترين جايزه كارنامه حرفه‌اي خود را كه معادل اسكار است براي فصل هفتم «بازي تاج و تخت» ببرد.

آهنگساز پرافتخار ايراني‌تبار اين روزها سرگرم گشتن دور دنيا و اجراي زنده موسيقي متن يكي از محبوب‌ترين سريال‌هاي تاريخ تلويزيون و البته ساختن موسيقي فصل هشتم و پاياني «بازي تاج و تخت» است. چهار نامزدي پيشين جوادي در جوايز امي در 2006 با «فرار از زندان»، 2010 با «فلش‌فوروارد»، 2014 با «بازي تاج و تخت» و 2017 با «وست‌ورلد» بود. آهنگسازي كه دو نامزدي جوايز گرمي براي «آيرون‌من» و «بازي تاج و تخت» هم در كارنامه دارد.

جوادي به تازگي در گفتگويي تصويري با اي‌وي‌كلاب درباره آهنگسازان و موسيقي‌هايي كه بر ذهن و حرفه او تاثير گذاشته‌اند، حرف‌هايي جالب بر زبان آورده است. اين موسيقيدان ايراني‌تبار از لودويگ فن‌بتهوون، گروه راك متاليكا، گروه پاپ دورن دورن، ادل لوري بلو ادكينز يا همان ادل و موسيقي متن وسترن كلاسيك «هفت دلاور» ساخته المر برنستاين پنج چهره و موسيقي تاثيرگذار بر زندگي جوادي بوده‌اند.

کد خبر 416095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha