دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حقوقی و نظارت تعزیرات حکومتی تهران و رئیس گشت‌های مشترک با بیان اینکه احتکارهای خانگی ضربه بزرگی به بازار می‌زند، گفت: شهروندان نباید کالاها را در منازل خود، انبار کنند تا بتوانیم تنظیم بازار و شبکه توزیع را رصد و کنترل کنیم.

فروشگاه

بهمن حسن بیگی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کالاهای بهداشتی از قبیل پوشک بچه و بزرگسال و دستمال کاغذی در بازار موجود است اما هر چه در بازار تزریق می‌شود به دلیل تقاضای زیاد باز هم دچار کمبود هستیم.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل احتکارهای خانگی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای با وجود عرضه این کالاها مدام خالی می‌شود.

حسن بیگی اظهارداشت: با توجه به گزارش اعلام شده مبنی بر نگهداری مقدار انبوهی پوشک بچه و بزرگسال و نوار بهداشتی در یکی از انبارهای جنوب تهران گشت مشترک تعزیرات حکومتی برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات افزود: بر اساس تحقیقات اولیه تیم بازرسی، این کالاها به صورت قطره چکانی در بازار عرضه می‌شد و با توجه به کمبود کالا در بازار مقرر شد تا با نصب بنر سر در واحد صنفی و انبار، همه موجودی این انبار به قیمت کمتر از قیمت روی کالا عرضه شود.

حسن بیگی اضافه کرد: برای این واحد صنفی به دلیل همکاری مالک، پرونده‌ای تشکیل نشد و تنها عرضه کالا به دلیل ضرورت و نیاز بازار ملزم شد.

معاون حقوقی تعزیرات تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که کالاهای بهداشتی در سطح جامعه ایجاد کرده است، انبارهایی که از این طریق کشف می‌شود در صورتی که برای عرضه کالا به نرخ مصوب با گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی همکاری کنند، پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود اما متخلفانی که اصرار به احتکار و اختفای کالا دارند، علاوه بر تشکیل پرونده و الزام به عرضه محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند.

  • توزیع 6٠ میلیون عدد پوشک در بازار

حسن بیگی گفت: با توجه به جلسه‌ای که در وزارت صنعت معدن و تجارت داشتیم و در این جلسه نماینده انجمن صنفی محصولات سلولزی و بهداشتی حضور داشت، قرار شد با توجه به شرایط موجود بازار و واردات مواد اولیه تولیدی، ارز دولتی برای ورود مواد اولیه تخصیص داده شود.

وی اظهارداشت: یکی از شرکت‌هایی که در حوزه واردات دارای برند معروف پوشک است، قول مساعد برای توزیع 6٠ میلیون عدد پوشک را داده است؛ کارخانه این برند در ابهر قرار دارد و انبارهای آن در کرج است.

حسن بیگی یادآور شد: نحوه توزیع و مکان‌های عرضه از طریق رسانه‌ها و با نصب بنر در سطح شهر اعلام خواهد شد.

شهروندان می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی 300000135 سازمان تعزیرات حکومتی یا شماره تلفن 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 415991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha