همشهری آنلاین: معاون سازمان تعزیرات حکومتی درباره تخلف گرانفروشی شرکت های لبنی گفت: برای ۶ شرکت لبنیات حکم صادر شده است که حکم یک پرونده در شعبه تجدید نظر نیز تایید شد و میزان جریمه قطعی آن حدود پنج میلیارد تومان است.

سازمان تعزیرات حکومتی

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پرونده‌های جدید دیگری مبنی بر تخلف گرانفروشی شرکت‌های لبنیات از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع شده است که در حال بررسی کارشناسی و در جریان رسیدگی قرار دارد.

اسفنانی درباره گران شدن قیمت مرغ نیز اظهار داشت: نوسانات قیمت مرغ به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزایش قیمت جوجه یک روزه و وصول مطالبات و دریافت نهاده‌های دامی است اما آنچه مسلم است این است که گران کردن قیمت مرغ هیچ توجیهی ندارد و تاکنون هیچ افزایش قیمتی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به طور رسمی اعلام نشده است.

مدیر کل سازمان تعزیرات حكومتي استان تهران با تاکید بر اینکه هر نوع افزایش قیمت مرغ مصداق تخلف گرانفروشی است، خاطرنشان کرد: مرجع اعلام قیمت نهایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و تعزیرات براساس قیمت اعلام شده در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌کند.

  • تشکیل 90 پرونده مربوط به احتکار

وی درباره پرونده‌های احتکار گفت: 90 فقره پرونده در خصوص احتکار کالا در استان تهران تشکیل شده است که 75 پرونده به صدور حکم رسیده و برخی از آنها در شعب تجدید نظر نیز قطعی شده است همچنین بیش از 50 درصد از احکام اجرا شده است. در این پرونده‌ها، احتکار برنج، کاغذ، نخ، لوازم خانگی، آهن آلات و لاستیک خودرو بیشترین میزان کالاهای احتکار شده را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: مبنای آمار احتکار نباید بر اساس اطلاعات کاشفان باشد زیرا اطلاعات دستگاه‌های کاشف مانند نیروی انتظامی، برخی وزارتخانه‌ها یا نهادهای مردمی واقعی نیست و بسیاری از انبارها پس از تشکیل پرونده و بررسی‌های کارشناسی مشخص می‌شود که احتکار نبوده است.

شهروندان می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی 300000135 سازمان تعزیرات حکومتی یا شماره تلفن 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 420852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha