یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: مالی؛ پرستاره‌ترین حریف تیم ملی در سال‌های اخیر

بر خلاف دیدار تدارکاتی تیم‌ملی برابر قطر، نمایش ملی‌پوشان کشورمان در مصاف با مالی دیده خواهد شد. اما از قرار معلوم در آستانه سومین دیدار دوستانه، نگاه‌ها به تیم‌ملی همچنان خنثی است. درست مثل نتیجه دیداری که پنجشنبه هفته گذشته هیچ‌کس موفق به دیدن آن نشد.

 سومین دیدار تدارکاتی در کیش

تیم‌ملی کشورمان که پس از کسب تساوی مقابل قطر روز جمعه راهی کیش شد، روز گذشته در زمین شماره یک المپیک کیش در دو نوبت صبح و بعدازظهر به تمرین پرداخت. آخرین خبرها حاکی از آن است که تمرین عصر روز جمعه تیم‌ملی در شرایط سختی برگزار شده است. در همین حال بازیکنان تیم‌ملی کشورمان بابت سرمای بی‌سابقه کیش ابراز تعجب و نارضایتی کرده‌اند. اگرچه منصور ابراهیم‌زاده برداشت دیگری از مرحله سوم آماده‌سازی تیم‌ملی دارد. او تأکید کرده است: «همه چیز خوب است و مطمئن هستم برابر مالی بهتر از قبل نفرات تیم‌ملی محک خواهند خورد.»

 روز گذشته اما تیم‌ملی مالی نیز که قبل از سفر به کیش در ابوظبی اردو زده بود، در ورزشگاه المپیک این جزیره به تمرین پرداخت.

مالی؛ بی‌افتخار و پرستاره

 حریف امروز تیم‌ملی ایران در آخرین رنکینگ فیفا چهل و ششمین تیم فوتبال جهان است. آنها تاکنون موفق به حضور در جام جهانی نشده‌اند و تنها 2 بار در سال‌های 2002 و 2006 در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی حضور پیدا کرده‌اند.

مالی که خود را مهیای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا می‌کند البته بابت داشتن نفراتی چون دیارا، کانوته و سیسوکو که در بهترین تیم‌های اروپایی توپ می‌زنند، تیم پرستاره‌ای به حساب می‌آید. به خصوص اینکه این تیم آفریقایی با داشتن هافبک جنگنده‌ای همچون ممدو دیارا که در رئال مادرید بازی می‌کند، حریف سرسختی برای تیم‌ملی ایران به شمار می‌رود. مربیگری تیم نهم آفریقا را یک فرانسوی برعهده دارد. ژودارژین فرانکوئیس که سابقه مربیگری تیم‌ملی جوانان فرانسه، تیم‌ملی جوانان و بزرگسالان امارات را در کارنامه‌اش دارد از سال 2004 تاکنون در تیم‌ملی مالی فعالیت می‌کند. بزرگ‌ترین افتخار فوتبال مالی به کسب مقام سومی در جام جهانی جوانان در سال 1999 برمی‌گردد. سرمربی 58 ساله تیم‌ملی مالی که در زمان بازیگری‌اش برای فرانسه در 6 بازی ملی به میدان رفته، در مصاحبه‌ای تصریح کرده است: «این بازی پیش‌درآمدی برای رویارویی با سودان و بنین خواهد بود.» مالی در آخرین بازی تدارکاتی خود چندی پیش به تیم ملی مصر در خانه این تیم با نتیجه یک بر صفر باخت.

ابراهیم‌زاده: چرا باید نگران باشم؟

 مربی تیم‌ملی کشورمان قبل از بازی با مالی در مصاحبه‌ای درخصوص انتقادهایی که این روزها نسبت به عملکرد او مطرح می‌شود، تصریح کرده است: «چرا باید نگران باشم. همیشه این حرف‌ها بوده و من هم اولین بار نیست که در تیمی مشغول به فعالیت شده‌ام.» منصور ابراهیم‌زاده ادامه داده: «من البته قبلاً هم گفته‌ام که تیم‌ملی خیلی زود باید تکلیفش مشخص شود و من هم از صفر تا صد به ماندن در تیم‌ملی فکر می‌کنم.» وی که حضورش در تیم‌ملی را موقت می‌داند، درباره تغییرات ترکیب امروز گفته است: «در خط دفاع و هافبک تغییراتی خواهیم داشت اما در خط حمله به دلیل اینکه ل‍ژیونرهای اماراتی اجازه حضور در تمرینات تیم‌ملی را ندارند، تغییری نخواهیم داشت. این در حالی است که طبق آخرین اخبار علی کریمی و مهدی رجب‌زاده تنها لژیونرهای حوزه خلیج‌فارس هستند که در دیدار امروز به میدان خواهند رفت.

جواد کاظمیان به دلیل مصدومیت و ایمان مبعلی به دلیل دیدار حساس تیمش برابر الشارجه اردوی تیم‌ملی را ترک کرده و به امارات بازگشته‌اند. مسعود شجاعی، علی سامره و مهرزاد معدنچی نیز نتوانسته‌اند نظر مثبت باشگاه‌های خود را برای ماندن در اردوی تیم‌ملی جلب کنند. فریدون زندی نیز که در هیچ تیمی عضویت ندارد، اردوی تیم‌ملی را ترک کرده است. از سویی دیگر تیم‌ملی مالی امروز با تمامی نفرات اصلی خود روبه‌روی تیم‌ملی کشورمان قرار می‌گیرد.

تیم‌ملی که قرار بود پس از بازی با مالی در تاریخ بیست‌وششم دی‌ماه نیز مقابل تونس چهارمین دیدار تدارکاتی‌اش را برگزار کند با توافق فدراسیون فوتبال دو کشور این دیدار را لغو کرده است. منصور ابراهیم‌زاده شروع رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر و همچنین فشار تمرینات و مسابقات تدارکاتی تیم‌ملی را اصلی‌ترین دلایل این تصمیم دانسته است. اما مرحله بعدی تمرینات از هشتم بهمن‌ماه در کمپ تیم‌های ملی در تهران آغاز خواهد شد تا در تاریخ دهم بهمن ایران در چهارمین دیدار دوستانه خود به مصاف کاستاریکا برود. این در حالی است که بازی با تونس در فاصله 5 روز مانده به تاریخ برگزاری آن در توافقی دوطرفه میان فدراسیون فوتبال ایران و تونس لغو شد.

کفاشیان: مسئولیت باخت‌ها را می‌پذیرم

دیدار ایران برابر مالی امروز در شرایطی برگزار خواهد شد که رئیس جدید فدراسیون در اولین واکنش‌های خود در قبال فدراسیون فوتبال، ضمن پرداختن به دیدارهای تدارکاتی تیم‌ملی گفته است: «مسئولیت باخت‌های تیم‌ ملی را می‌پذیرم.» علی کفاشیان درباره موضوع انتخاب سرمربی تیم‌ملی تأکید کرده است: «به زودی بهترین گزینه انتخاب شده و در رأس کادرفنی تیم‌ملی قرار خواهد گرفت.» سومین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی امروز رأس ساعت 30/18 در ورزشگاه المپیک کیش برگزار خواهد شد که قضاوت این دیدار را کریم جاسم از بحرین برعهده دارد. ایران در 2 بازی گذشته خود، مقابل هانزاروشتوک باخت و مقابل قطر تن به تساوی بدون گل داد. البته این احتمال وجود دارد که تغییرات در ساعت برگزاری دیدار به وجود آید.

کد خبر 41594

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز