پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوسانات بالا در قیمت ارزهای مجازی باعث کاهش پیش‌بینی پذیر بودن آنها و در نتیجه کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در آنها شده است.

Bitcoin

به گزارش ایسنا، نشریه اکونومیست با اشاره به این‌که قیمت بیت‌کوین در دسامبر ۲۰۱۶ از ۹۰۰ دلار به ۱۹ هزار دلار در سال گذشته رسید و سپس مجددا به ۷۰۰۰ دلار کاهش یافت نوشت: مسیر رفت و برگشتی قیمت ارزهای مجازی باعث شده است تا هیچ کسی نداند قیمت این ارزها در آینده به کدام سمت خواهد رفت.

بیت‌کوین به عنوان یکی از اولین و در عین حال باارزش‌ترین ارزهای مجازی، نوسانات قیمتی بسیار شدیدی داشته است و این موضوع منجر به زیان هنگفت بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران ارزی بیت‌کوین شده است و انتظار نمی‌رود پایانی بر نوسانات شدید قیمت ارزهای مجازی متصور باشد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ارزها از دید اقتصاددانان این است که در میان‌مدت نوسانات قیمتی شدیدی نداشته و وسیله حفظ ارزش باشند. ناسازگاری با محیط‌های مالی و نوسانات شدید بدان معناست که ارزهای مجازی، هیچ یک از معیارهای فوق را دارا نیستند.

بسیاری از شایعات در خصوص توانایی‌های خارق‌العاده ارزهای مجازی نظیر غیرقابل هک بودن نیز تاکنون نادرست از آب درآمده‌اند و به نظر می‌رسد که این شایعات بیشتر توسط صاحبان ارزهای مجازی برای افزایش قیمت‌ها مطرح می‌شود.

در شرایطی که محدودیتهای ارزهای مجازی روز به روز بیشتر شناخته می‌شود، تب ارزهای مجازی در حال فروکش کردن است. برخی نیز نظیر سوئیفت به این نتیجه رسیده‌اند که هزینه کار بر روی پروژه ارزهای مجازی دست کم در حال حاضر از منافع آنها کمتر است.

ارزهای مجازی از اهداف جاه‌طلبانه خود فاصله زیادی گرفته‌اند و فعالان این حوزه اکنون باید ثابت کنند که این تکنولوژی توانایی رسیدن به اهدافی که برایش خلق شده است را دارد.

کد خبر 415579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha