همشهری آنلاین: روزنامه گاردین در گزارشی نام سامان قدوس، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران را که تابستان جاری به تیم آمیان فرانسه پیوست، در بین ارزشمندترین نقل و انتقالات پنجره تابستانی اروپا قرار داد.

سامان قدوس

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: پنجره نقل و انتقالات تابستانی در کشورهای جهان همواره با جابجایی‌های زیادی همراه بوده است، جابجایی‌هایی که برای یک تیم گاهی سودآور است و گاه ضرربار.

در این بین، تیم آمیان فرانسه که با قراردادی 5 ساله قدوس را به خدمت گرفته است ظاهرا در زمره تیم های منتفع از بازار نقل و انتقالات محسوب می‌شود چرا که خرید ایرانی این تیم در نخستین بازی خود با لباس آمیان موفق به گلزنی شد.

گاردین در مورد قدوس نوشت: این بازیکن (مهاجم) از اوسترشوند سوئد با مبلغ 3.4 میلیون پوند به آمیان پیوست. وی که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم ملی را در کارنامه دارد، یکی از مهره‌های کلیدی در ترکیب "گراهام پاتر" سرمربی اوسترشوند محسوب می‌شد و حالا با قدرت تهاجمی خود، می‌تواند خطوط دفاعی لیگ یک فرانسه را با خطرات گوناگونی مواجه کند.

مهاجم کنونی آمیان که در شهر مالمو سوئد متولد شد و فوتبال خود را از لیگ‌های کوچک این کشور آغاز کرد. توانایی بازی کردن در چندین پست از جمله مهاجم، وینگر، بازیساز و هافبک مرکزی را دارد.

گاردین در ادامه گزارش خود آورده است: مهاجم 24 ساله تیم ملی ایران در مجموع 93 حضور در ترکیب تیم گراهام پاتر، 41 گل به ثمر رساند و 25 موقعیت گلزنی شامل 2 موقعیت در لیگ اروپا برای هم تیمی‌هایش فراهم کرد، موفقیت‌هایی که موجب شد قدوس پیش از پذیرفتن دعوت تیم ملی ایران، به تیم ملی سوئد فراخوانده شود.

قدوس در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در هر سه بازی مرحله گروهی تیم ملی ایران را همراهی کرد.

در فهرست روزنامه گاردین، نام‌های بزرگی همچون "پاکو آلکاسر" مهاجم سابق تیم بارسلونا که اخیرا به بورسیا دورتموند آلمان پیوسته است، به چشم می‌خورد.

کد خبر 415433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha