جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: از ۱۷۲ سدی که در مدار بهره برداری است، ۱۵ سد در شرایط قرمز قرار دارد.

سد

محمد حاج‌رسولی‌ها  در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: مخازن سدها باید به گونه‌ای باشد که بتواند تا 18 ماه آب شرب مورد نیاز اهالی آن منطقه را تامین کند؛ سدی که این شرط را نداشته باشد، به اصطلاح در "وضعیت قرمز" قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها مانند هرمزگان هیچ گونه ورودی آب به مخزن سد نداشتیم و به همین دلیل وضعیت سدهای این مناطق نگران کننده است.

به گفته مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، سدهای درودزن، زاینده رود، کوثر، دوستی و همچنین سدهای حوضه های کارون و مارون و همچنین "چاه نیمه‌ها" در وضعیت قرمز قرار دارند که که باید از آنها به طور ویژه مراقبت کنیم.

حاج رسولی‌ها از کاهش 20 درصدی حجم مخازن سدهای کشور خبر داد و گفت: امسال به طور میانگین 42 درصد از مخزن سدهای کشور آب دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تا پایان آذرماه از ذخایر آبی سال قبل استفاده می‌کنیم، حساسیت های تامین آب در بخش‌های مختلف تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پاسخ به برخی اظهار نظرها که گفته می‌شود حق آبه محیط زیست داده نمی‌شود، گفت: به نسبت ورودی سدها، این اقدام انجام می‌شود.

کد خبر 414991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha