پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اظهارات یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکا خطاب به رقب سیاهپوست خود در جریان انتخابات فرمانداری فلوریدا واکنش‌ فعالان و رسانه‌های آمریکایی را برانگیخته است.

ران دسانتیس

به گزارش یورونیوز ران دسانتیس، نماینده جمهوری‌خواه و مورد حمایت ترامپ در انتخابات ماه نوامبر که روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز شرکت کرده بود، رقیب دموکراتش را «سخنگوی قهار چپ‌گرایان افراطی» خواند و گفت: آخرین چیزی که ما احتیاج داریم این است که همچون میمون بپریم در آغوش یک برنامه سوسیالیستی که نتیجه‌اش افزایش عظیم مالیات‌‌ها و ورشکستگی ایالت است.

منتقدان می‌گویند اشاره آقای دسانتیس به کلمه میمون، توهین نژادی به اندرو گیوم رقیب آفریقایی‌تبار او محسوب می‌شود.

اندرو گیوم شهردار تالاهاسی مرکز فلوریدا که در انتخابات مقدماتی به عنوان نماینده حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات فرمانداری انتخاب شده است در صورت کسب پیروزی اولین فرماندار سیاهپوست تاریخ فلوریدا لقب خواهد گرفت.

گیوم در واکنش، با اظهار اینکه آن بخش از حرف‌های ران دسانتیس را لطمه‌ای به اعتبار خود نمی‌بیند گفت: « کاملا واضح است که آقای دسانتیس مستقیما یک صفحه از راهنمای کمپین ترامپ را استفاده کرده است. من قصد ندارم با دوسانتیس و ترامپ در این سطح پایین گلاویزشوم، به اندازه کافی این حرف‌ها بازتاب پیدا کرده است.»

دبیرکل حزب دموکرات فلوریدا، تری ریزو، پیشتر گفته بود تهوع‌آور است که می‌بیند کاندیدای جمهوری‌خواهان کمپین انتخاباتی‌اش را با چنین استعاره‌های نژادپرستانه‌ای پیش می‌برد.

انتخابات فرمانداری فلوریدا ۶ نوامبر برگزار خواهد شد.

کد خبر 414953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha