همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مقاومت و مجاهدت مدافعان حرم و تلاش‌های نیروهای ارتش و ملت‌های سوریه و عراق، مانع از تحقق اهداف شوم نظام سلطه و سر سپردگان آنها در منطقه شد.

امیر حاتمی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ 'امیر حاتمی' در دیدار با جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در دمشق گفت: آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد، در چارچوب سلسله توطئه هایی بود که آمریکایی ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه منطقه و مقاومت برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: چنانچه مقاومت در سوریه و عراق اتفاق نمی افتاد، این کشورها در اشغال گروه تروریستی 'داعش' بود و ایران با سرزمین این گروه تروریستی مرز مشترک داشت، در حالیکه داعش مدعی اشغال ایران نیز بود.

وزیر دفاع ایران ادامه داد: هدف اصلی دشمنان در این فتنه و توطئه، ایجاد تهدید و بی ثباتی منطقه و ایران بود.

حاتمی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید بدانیم این سلسله توطئه ها توسط جبهه استکبار ادامه خواهد یافت و لازم است برای خنثی کردن آنها آمادگی کامل داشته باشیم.

وی بیان داشت: آنچه که می تواند مانع تحقق اهداف دشمنان شود، حفظ قابلیت های راهبردی است.

وی گفت که مجاهدت و ایثارگری رزمندگان محور مقاومت بود که تروریسم در کشورهای منطقه شکست خورده که باید قدردان زحمات همه آنان باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) برای سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

حاتمی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق مورد استقبال همتای سوری، مقام های وزارت دفاع سوریه، سردار 'علی نژاد' وابسته نظامی و 'جواد ترکابادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی همچنین با 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرده است.

همچنین سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی و فنی بین ‌وزارتخانه‌های ‌دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه یکشنبه شب با حضور وزرای دو کشور به امضا رسید.

'مصطفی کواکبیان' عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مقام های لشکری در این سفر حاتمی را همراهی می کنند.

کد خبر 414741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha