سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر حاتمی متولد ۱۳۴۵ در زنجان، وزیر دفاع دولت دوازدهم بود. وی در ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

امیر حاتمی

وی همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به عضویت فعال بسیج و ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس توانست همگام با خیل عظیم ملت سرافراز ایران اسلامی به ندای امام و مقتدای خود حضرت «روح‌الله» (ره) لبیک گفته و در عملیات مختلف «جنگ تحمیلی» به‌ویژه عملیات غرورآفرین «مرصاد» حضور فعال داشته باشد.

در کارنامه سرتیپ «حاتمی» در ارتش جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال و موثری در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین و تیم‌های نفوذی در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور دیده می‌شود که در همین راستا به جهت نقش‌آفرینی چشمگیر در تأمین امنیت کشور موفق به اخذ تقدیرنامه از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت «امام خامنه‌ای» (مدظله العالی) شده است.

همچنین در سوابق خدمتی وی فرماندهی یگان‌های مستقر در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور موجود است. وی در سال ۱۳۷۷ به دلیل خدمات، شایستگی‌های خدمتی و لیاقت پس از ارتقاء دو درجه ارشدیت با تصویب فرمانده معظم کل قوا به ترفیع درجه سرتیپ دومی نائل و به سمت معاون اطلاعات فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

مسئولیت‌های «امیر حاتمی» در ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع:

  • فرمانده یگان‌های ارتش در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور به مدت حدود ۷۰ ماه‌
  • معاون اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت حدود ۷ سال
  • رئیس دفتر روابط بین‌الملل و رئیس گروه مشاورین عالی فرماندهی کل ارتش ج. ا. ا
  • معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به مدت حدود ۵ سال
  • جانشین سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس وقت ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح به مدت حدود ۲.۵ سال
  • مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار سرلشکر دکتر فیروز آبادی رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء ص (جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم)
  • جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم

اهم اقدامات و فعالیت‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران:

  • حضوری فعال و مؤثر در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین و تیم‌های نفوذی در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور
  • حضور مؤثر در رزمایش‌های مختلف ارتش به‌ویژه رزمایش «پیروان ولایت» در محضر فرمانده معظم کل قوا و کسب تقدیرنامه از معظم له
  • مشارکت فعال در هدایت اطلاعات و عملیات ارتش در دوره حساس حمله آمریکا و متحدینش به افغانستان و عراق در جایگاه رئیس اداره دوم و معاون اطلاعات فرماندهی کل آجا
  • هدایت تعاملات خارجی ارتش و توسعه همکاری‌های نظامی با چند کشور منطقه در جایگاه رئیس دفتر روابط بین‌الملل آجا

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در سال ۱۳۹۶ از سوی رئیس جمهور وقت به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع در دولت دوازدهم معرفی و پس از کسب رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر دفاع در وزارت دفاع مشغول به فعالیت شد.

وی در ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به روزرسانی ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 379976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha