رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران اعلام کرد: واحدهای پروانه‌دار توزیع‌کننده لوازم خانگی از این پس با نشان خاص شناسایی می‌شوند.

محمد طحان پور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر 1400 واحد صنفی پروانه دار توزیع‌کننده لوازم خانگی وجود دارد و دو برابر این میزان واحدهای صنفی بدون مجوز هستند که برای شناسایی واحدهای دارای مجوز از واحدهای فاقد پروانه این نشان طراحی شده است.

وی گفت: روی این نشان‌ها مشخصات واحد صنفی فروشنده و کد شناسایی درج شده است و خریداران درصورت بروز هرگونه تخلفی می‌توانند با اعلام کد شناسایی این واحدهای صنفی به اتحادیه اعلام شکایت کنند.

طحان پور با اشاره به تجمیع واحدهای صنفی غیرمجاز در منطقه 12 و 13 شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار واحد صنفی در این ناحیه‌ها فعالیت دارند که فقط 200‌واحد از آنها دارای مجوز کسب هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اذعان داشت: به زودی برای کسب مجوز از سوی توزیع‌کنندگان لوازم خانگی در این مناطق فراخوانی اعلام خواهیم کرد و واحدهایی که در زمان معین جهت کسب پروانه اقدام نکنند با همکاری اداره اماکن پلمب می‌شوند.

طحان پور گفت: در حال حاضر 98 درصد از اعلام شکایت‌ها از واحدهای بدون مجوز در منطقه 12 و 13 است.

وی درخصوص عرضه کالا برای جهیزیه عروس و دامادها از سوی صندوق مهر رضا، اظهار داشت: اجناسی که این صندوق به جوانان می‌دهد کالاهای با کیفیت داخلی نیست.

وی با انتقاد از عرضه لوازم خانگی از سوی صندوق مهررضا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: اجناس این فروشگاه‌ها گرانتر از نرخ واحدهای صنفی است زیرا در طرح‌های صنفی کالا زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

کد خبر 41467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز