همشهری آنلاین: براساس تفاهمنامه منعقده وزارت علوم تحقیقات و فناوری با ستاد کل نیروهای مسلح در چارچوب آیین نامه اجرایی بهره مندی مشمولان از تسهیلات خدمتی سرباز ماهر، ۷۰۰ مشمول جذب این وزارتخانه می شوند.

سرباز

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم، روز شنبه در نشست هم اندیشی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها افزود: امسال 300 نفر به صورت سرباز آزمایشگاه، 300 نفر به صورت سرباز محقق (دستیار پژوهشی) و یکصد نفر دیگر به صورت سرباز مربی جذب می شوند.

محمد سعید سیف در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت بررسی صلاحیت حرفه ای در کشور اظهار کرد: موضوع صلاحیت حرفه ای در کشور بی در و پیکر است و برای هماهنگی نظام آموزشی باید ساماندهی شود .

وی افزود: وزارت کار برای ساماندهی صلاحیت حرفه ای کارهایی را در دست انجام دارد، وزارت علوم هم سیستم مدرک دهی خاص خود را دارد اما هنوز نظام جامعی شکل نگرفته است .

به گفته وی ، ضرورت مهارت افزایی با تاکید بر قوانین بالادستی، سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، سند چشم انداز توسعه کشور، بند 76 برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی این الزام را برای وزارت علوم ایجاد می کند و این وزارتخانه باید به صورت جدی به این کارها بپردازد.

سیف، ساماندهی دوره ها ، مستند سازی فعالیت های گذشته و تفاهمنامه های منعقده را در بهبود روند کار موثر دانست .

وی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی برای دانشجویان و دانش آموختگان گفت: هر دانشگاهی با بضاعت و تجارب خود با برگزاری دوره های آموزشی در هر بخشی می تواند به توسعه این بخش اقدام کند.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تجارب موفق دانشگاه ها در این زمینه اظهار داشت: کارآموزی از این جهت که واحدی اجباری است و باید پاس شود، ارزشمند است ، در سال های اخیر از این فرصت خوب استفاده نشده بود ، ساماندهی این موضوع از ضرورت هاست.

سیف همچنین یادآوری کرد: با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه ای با بیش از 30 دانشگاه مراکز مشترک جوار دانشگاهی تاسیس شده که قابلیت های خود را با دانشگاه ها ترکیب می کنند تا دانشجویان در دانشگاه ها آموزش های لازم را ببیند.

سیف به اقدامات مشترک وزارت تعاون و سازمان فنی و حرفه ای برای بهره مندی از تجارب قبلی اشاره کرد و افزود: در برخی دانشگاه ها از طرح های پایلوت حمایت های حداقلی صورت گرفته است .

سیف افزود: به دنبال شکل دهی ساختاری هستیم تا فعالیت ها انسجام بیشتری پیدا کرده و مدیریت واحدی لحاظ شود.

کد خبر 413993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha