همشهری آنلاین: رئیس قرارگاه مهات آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه امریه سربازی به بیش از ۱۵۰ مجموعه دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار مهدی فرهی رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری صبح امروز با موضوع ارائه تسهیلات سربازی به افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:‌بحث سربازی امروز ویژگی خاصی دارد و به عنوان یک ثروت عظیم ملی مطرح می‌شود چراکه روزانه بیش از 1200 ورودی و خروجی سرباز داریم که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند.

سردار فرهی گفت: این افراد در سن جوان قرار دارند ومی‌توانند فرصت عظیمی برای کشورباشند، در عین حال برخی از اینها نخبه هستند و در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند. به طوری که باتوسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر بیش از 3 هزار شرکت به عنوان دانش‌بنیان معرفی شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون به بیش از 150 مجموعه دولتی تحت عنوان امریه، سرباز تخصیص دادیم که بنا به دستور فرمانده معظم کل قوا بتوانیم از نیروهای نخبه استفاده کنیم.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: بحث اشتغال هم مهم است که به این منظور قرارگاه مهارت‌آموزی را تشکیل دادیم تا فرصتی فراهم شود تا سربازان در دو سال خدمت سربازی مهارت‌هایی را کسب کنند تا پس از خدمت بتوانند در بحث اشتغال گام‌هایی بردارند.

سردار فرهی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بحث ارائه تسهیلات سربازی گفت: در این زمینه با وزارتخانه‌های مختلف صحبت کردیم تا نیروهای نخبه در این وزارتخانه‌ها پروژه تحقیقاتی ارائه دهند و در طرح جدید نیز افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در شرکت خودشان خدمت سربازی را بگذرانند.

 

کد خبر 413420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha