همشهری آنلاین: توافق ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سه نوع تسهیلات تعریف شده برای سربازان فعالان دانش بنیان از امروز ۲۱ مردادماه بصورت آزمایشی اجرایی می شود.

سربازی

به گزارش ایرنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست رسانه ای تحت عنوان 'تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان'، میزبان سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح بود.

بر اساس تفاهم نامه ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح بهمن ماه سال گذشته منعقد شد، تلاش شده است تسهیلات بیشتری برای نخبگان فناور مهیا شود.

سردار موسی کمالی در نشست امروز در سخنانی در تشریح سه نوع تسهیلات جدید در نظر گرفته شده برای مشمولان سرباز در شرکت های دانش بنیان اظهارکرد: اول اینکه این افراد می توانند در مسائل مختلف کشور پروژه تحقیقاتی انجام دهند که در این راستا 100 نفر سهمیه واگذار شده است.

وی همچنین گفت: تعداد 500 نفر از فعالان دانش بنیان نیز می توانند براساس این طرح خدمت سربازی خود را در همان شرکت های دانش بنیان انجام دهند که این افراد بیشتر همان فعالان در شرکت های دانش بنیان هستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین یک سهمیه دوهزار نفری در نظر گرفته شده است که بر اساس آن مشمولان می توانند بخشی از خدمت سربازی خود را در نیروهای مسلح و بخشی را در شرکت های دانش بنیان انجام دهند.

سردار کمالی تاکید کرد: هرسه این تسهیلات آزمایشی است و پس از مدتی ارزیابی خواهد شد که اگر مثبت بود دامنه این سهمیه گسترش پیدا خواهد کرد.

سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح نیز در این نشست در سخنانی اظهار کرد: البته این طرح شامل افراد حقیقی مستقل از شرکت های دانش بنیان نیز که بخش کارآفرینی دارند اما دانش بنیان نیستند، می شود.

وی افزود: لذا کلیه افراد خلاق و نوآور که نقش راهبردی در اداره یک مجموعه را دارند، شامل این طرح می شوند و می توانند از این طرح استفاده کنند.

سردار فرحی با اشاره به این که در حال حاضر 40 درصد از سربازان مشمول دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، اظهارکرد: بر اساس دستور فرمانده کل قوای مسلح از توان جوانان تحصیل کرده در شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌هایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، ورزش، ICT، وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک‌های علم و فناوری در راستای جذب سربازان مشمول استفاده خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ادامه داد: به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌های افراد تحصیل کرده در بیش از 150 مجموعه دولتی طرح امریه سربازی، اجرایی شده است که در قالب آن سهمیه‌ای به افراد متخصص داده می‌شود تا از توانمندی‌های آن‌ها در عرصه ملی استفاده شود.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا این تسهیلات شامل افراد خارج از کشور نیز می شودT گفت: برای کسانی که خارج از کشور هستند برابر مقررات داخل کشور رفتار می شود و اگر وارد کشور شوند حتی در صورت داشتن غیبت می توانند از این تسهیلات استفاده کند.

کد خبر 413437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha