همشهری آنلاین: دبیر قرارگاه راهیان نور و مسوول مرکز اسناد دفاع مقدس وزارت جهادکشاورزی گفت: بیش از سه میلیون سند از دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور جمع آوری و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سند ثبت و ذخیره شده که در حال نشر است.

راهیان نور

علیرضا بارگاهی در گفت و گو با ایرنا در سردشت بیان کرد: قرارگاه راهیان نور وزارت جهادکشاورزی از سال 1394 با مصوبه ستاد مرکزی راهیان نور و ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت های خود را به صورت رسمی در چهار منطقه اصلی جنوب، جنوب غربی، غرب و شمال غرب کشور آغاز کرد؛ هر چند که این فعالیت ها به صورت خودجوش از زمان جنگ آغاز شده بود.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف اداره کل امور ایثارگران جهادکشاورزی حفظ و نشر آثار جهاد در دوران دفاع مقدس است.

بارگاهی با بیان اینکه بیشتر استان ها تمام آثار را ذخیره سازی کرده اند و تنها 500 هزار نسخه از اسناد باقی مانده، افزود: اسنادی که ذخیره شده شامل انواع و اقسام مکتوبات، عکس، فیلم، کارت ها و کدهای عملیاتی است که به صورت دیجیتال و رایانه ای درآمده و قابل استفاده در همه زمینه های پژوهشی، آموزشی، مقالات و کلیه بخش های فرهنگی و تحقیقاتی است.

وی همچنین بیان کرد: هدف اصلی از ذخیره سازی و نگهداری آثار اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کلیه سطح جامعه و همچنین ترویج این فرهنگ در حوزه های علمی و دانشگاهی بوده و بهترین و موثرترین روش برای مقابله با جنگ نرم و جنگ اقتصادی است.

دبیر قرارگاه راهیان نور کشور همراه با یکی از کاروان های راهیان نور برای سرکشی و بازدید از یادمان 'بلفت' و 'دوپازا' به سردشت سفر کرده بود.

کد خبر 413857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha