همشهری آنلاین: بیست و چهارمین جشنواره فیلم سارایوو شامگاه پنجشنبه با اهدای جایزه بهترین فیلم به «آگا» از بلغارستان به پایان رسید.

اختتامیه جشنواره سارایوو با فرهادی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از شينهوا، هيات داوران جشنواره سارايوو 2019 به رياست اصغر فرهادي جايزه قلب سارايوو را به «آگا» به كارگرداني ميلكو لازاروف از بلغارستان اهدا كرد. فيلم داستان زوجي سالخورده و تنهاست كه به شيوه پيشنيان خود روي يخ زندگي مي‌كنند. با دگرگوني‌هاي اقليمي و گرم شدن هوا، تنها آرزوي پيرزن ديدن دخترشان آگا براي آخرين بار است. «آگا» همراه با قلب سارايوو يك جايزه نقدي 16 هزار يورويي هم دريافت كرد.

جايزه قلب سارايوو براي بهترين بازيگر به لئون لوچف از كروواسي رسيد كه در «بار» نقش يك راننده كاميون با بازي اسرارآميز را روايت مي‌كند. داستان فيلم در 1999 و در جريان حمله هوايي نيروهاي ناتو به صربستان مي‌گذرد. صوفيا ژاموسي از مجارستان هم براي بازي در نقش مادري افسرده با سه فرزند در «يك روز» جايزه قلب سارايووي بهترين بازيگر زن را به دست آورد. جايزه نقدي اين بخش براي هر برنده 2500 يورو بود.

يكي از مهم‌ترين جوايز جشنواره فيلم سارايوو جايزه بهترين كارگردان است كه امسال به يوانا اوريكارو از روماني براي ساختن فيلم «ليموناد» رسيد و با جايزه نقدي 10 هزار يورويي همراه بود. جايزه بهترين مستند و سه هزار يورو پول نقد هم به «سربنكا» به كارگرداني نبويشا سلييپچويچ از كروواسي اهدا شد.

امسال در بيست و چهارمين جشنواره سارايوو 266 فيلم از 56 كشور به نمايش درآمد و بيش از 100 هزار تماشاگر و 2600 مهمان ويژه به تماشاي فيلم‌ها نشستند. جمعه در آخرين روز جشنواره فيلم‌هاي برگزيده روي پرده مي‌روند. جشنواره سارايوو از سال 1995 در بوسني و هرزگوين آغاز به كار كرده و مهم‌ترين رويداد سينمايي در منطقه بالكان است.

کد خبر 413839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha