همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که در پایش واحدهای صنعتی استان در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شد از پیگیری پرونده‌های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها خبر داد.

صدور ۱۱۴۸ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در این خصوص گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۱۴۸ واحد صنعتی و کارگاهی در استان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند. صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۴۴۰ مورد شکایات واصله و گزارشات مردمی و بیش از ۳۵۰۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۲۲ واحد صنعتی، کارگاهی و صنفی که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت خود اقدام نکرده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: این واحدها بیشتر با آلودگی آب، خاک و هوا موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان شده بودند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 413623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha