همشهری آنلاین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت فرسوده و از رده خارج هستند گفت: شهر تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به چهار هزار اتوبوس نیاز دارد.

اتوبوس

به گزارش ایرنا کیومرث کلانتری در پایان نشست کمیته مقابله با آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تهران حدود شش هزار و 200 دستگاه اتوبوس فعال دارد که درصورت تامین این چهار هزار اتوبوس فقط ناوگان نوسازی می‌شود و نیاز فزاینده به اتوبوس همچنان بی پاسخ می‌ماند.

وی اضافه کرد: بسیاری از اتوبوس‌های تهران بیش از 11 سال عمر دارند درحالی که دولت متوسط عمر اتوبوس را هشت سال اعلام کرده است.

کلانتری گفت: تهران به اتوبوس‌های نو با فناوری روز و سوخت پاک نیاز مبرم، فوری و جدی دارد که باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی با بیان اینکه تیرماه امسال در مقایسه با تیرماه سال گذشته آلودگی هوا بیشتر بوده است افزود: علت اولیه این امر از سوی سازمان هواشناسی فعل و انفعالات مربوط به لایه ازن ذکر شده است که در این نشست مقرر شد گزارش تکمیلی و دقیق از سوی این سازمان با همکاری سایر سازمان‌ها ارائه شود.

کلانتری گفت: اهمیت توجه دستگاه‌های دولتی استان تهران به دولت الکترونیک از دیگر مباحث این نشست بود که مقرر شد زیرساخت‌های لازم فراهم شود و مردم با کیفیت و سرعت بیشتری خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امروز در کشورهای توسعه یافته 500 خدمت الکترونیک به شهروندان ارائه می‌شود افزود: این خدمات به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک شایانی می‌کند و از نظر اقتصادی هم به صرفه است.

کلانتری ادامه داد: در این نشست مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در فرمت مشخصی خدمات الکترونیک خود را تعریف و اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: فعال سازی جایگاه‌های غیرفعال سی ان جی اتوبوس های شرکت واحد نیز دستور دیگر این نشست بود که مقرر شد پنج ایستگاه غیرفعال از 12 ایستگاه پایتخت بسرعت رفع عیب و فعال شود و در مدار قرارگیرد.

کد خبر 412020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha