همشهری آنلاین: رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت گفت: پرچم و وضعیت ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران زرد و نامطلوب است.

پرچم ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران زرد است

به گزارش مهر، غلامرضا شقاقی سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت شناگاه‌های مازندران، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی در شناگاه‌ها را مهم دانست و گفت: برای این طرح پرچم‌های آبی و زرد به عنوان نماد آلودگی و سلامت در شناگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته، کیفیت میکروبی شناگاه‌ها و فاکتورهای بازرسی در طرح‌های ارزیابی مد نظر قرار می‌گیرد و برای نصب پرچم‌ها، کیفیت میکروبی و فاکتورهای ارزیابی مورد توجه قرار می‌گیرد.

شقاقی، دسترسی به دوش بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مدیریت زباله و پسماند و غیره را از بیشترین مشکلات موجود در شناگاه‌ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین مشکلات مربوط به فریدونکنار است.

وی با بیان این که محمودآباد، بابلسر و نوشهر بیشترین شناگاه‌ها را در اختیار دارند تصریح کرد: بهترین وضعیت شناگاه‌ها مربوط به شهرستان بهشهر بوده و وضعیت بهداشتی محیطی آن خوب است.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت ادامه داد: ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران پرچم زرد دارند و هنوز نتوانستند به وضعیت مناسب برسند و تنها چهار درصد دارای پرچم آبی هستند.

وی به چالش‌های موجود در شناگاه‌های استان اشاره کرد و عدم اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی شفاف را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود.

شقاقی نبود زیرساخت‌های مناسب، صدور مجوز بهره‌برداری از دستگاه‌های مختلف، نداشتن آگاهی کافی بهره‌برداران و نبود فضای فیزیکی مناسب برای مواد غذایی گرم از دیگر مشکلات است.

کد خبر 413615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha