همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به بیش از ۶۰ برابر حد مجاز رساند.

غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۶۰ برابر حد مجاز

به گزارش مهر، علی ملاشاهی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۹۰۷۵ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به این که حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان‌دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۶۰ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۳۰۰ متر کاهش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به این که طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کم‌تر رخ خواهد داد، گفت: در زمان طوفان در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه جاده زاهدان - زابل، زاهدان- نهبندان، زابل- نهبندان، زاهدان- بم و جاده ایرانشهر-ریگان-بم کاهش دید سبب کندی عبور و مرور و اختلال تردد می‌شود.

کد خبر 413425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha