همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم خبر داد.

تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم

به گزارش ایسنا، این روزها عکس‌های مختلفی از دریاچه نمک قم و خشک شدن آن در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف دست به دست می‌شود.

به گفته احمد شفیعی معاون فنی اداره محیط زیست استان قم- دریاچه نمک قم هنوز به طور کامل خشک نشده است و اکنون نیز اگر چند سانتی‌متر نمک‌های سطح دریاچه کنار زده شود، به آب می‌رسیم ولی اگر این دریاچه کاملا خشک شود و به مرگ نهایی برسد به یک کانون ۲۰۰ هزار هکتاری تولید ریزگردهای نمکی تبدیل می‌شود که این موضوع برای استان قم، تهران و استان‌های مرکزی کشور یک تهدید زیست محیطی بزرگ است.

با توجه به تاثیرگذاری وضعیت دریاچه نمک قم بر محیط زیست تهران محمد رستگاری -معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران - در پاسخ به این سوال که آیا دریاچه نمک قم به طور کامل خشک و به کانون گرد و غبار تبدیل شده است، گفت: بر اساس دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یک تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این تیم کارشناسی به‌زودی از منطقه بازدید می‌کنند و نتایج مشاهدات آن‌ها در کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران بررسی می‌شود.

پیش از این مهرداد کتال‌محسنی -معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران- اظهار کرده بود: این موضوع که دریاچه نمک قم در این مقطع فصلی و زمانی از بین رفته و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است را از نظر علمی تایید نمی‌کنم.

به گفته وی، نگرانی‌ها برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها و دریاچه‌های استان تهران و اطراف آن از جمله دریاچه نمک قم وجود دارد ولی کشور ما چندین سال است که درگیر خشکسالی است و این وضعیت در تابستان‌ها شدیدتر می‌شود. چنانچه در فصل‌های بارشی بارش به اندازه کافی باشد دریاچه احیا می‌شود.

کد خبر 413398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha